Перейти до вмісту

Внутрішня система забезпечення якості освіти

Система внутрішнього забезпечення якості освіти в Академії

Моніторинг якості освіти

Результати моніторингу якості освіти

Аналітичний огляд відгуків науково-педагогічних працівників про організацію освітнього процесу в Академії

Аналітичний огляд відгуків бакалаврату щодо роботи викладачів

Аналітичний огляд відгуків випускників магістратури

Аналітичний огляд відгуків магістрів щодо науково-педагогічного персоналу

Аналітичний огляд відгуків студентів першого(бакалаврського),
другого(магістерського), третього(аспірантського) рівнів освіти щодо формування освітньої траєкторії

Аналітичний огляд відгуків студентів першого(бакалаврського),
другого(магістерського), третього(аспірантського) рівнів освіти щодо теоретичних та практичних дисциплін

Аналітичний огляд відгуків студентів першого(бакалаврського),
другого(магістерського), третього (аспірантського) рівнів освіти щодо проведення сесійного контролю знань

Аналітичний огляд відгуків студентів першого(бакалаврського),
другого(магістерського), третього(аспірантського) рівнів освіти щодо рівня матеріально-технічного та соціального забезпечення

Щорічне оцінювання здобувачів

Система внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури розроблена й затверджена Вченою радою  НАОМА (протокол № 8 від 27 січня 2022 р., наказ ректора від 31.01.2022 р. № 13-од) та  активно функціонує.
Першочерговим завданням НАОМА на 2024-2025  н. р.  є  впровадження у практику стратегічної концепції Академії, діяльності системи менеджменту якості освіти відповідно до принципів міжнародних стандартів, який передбачає в НАОМА здійснення і вдосконалення планування освітньої діяльності, а саме: 

  •  затвердження, моніторинг і періодичний перегляд освітніх програм;  підвищення якості контингенту здобувачів вищої освіти ; посилення кадрового потенціалу Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури;
  • забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу та підтримки здобувачів вищої освіти; розвиток інформаційних систем з метою підвищення ефективності управління освітнім процесом;
  • забезпечення публічності інформації про діяльність  НАОМА;
  • формування системи запобігання та виявлення академічного плагіату в наукових працях працівників Академії і здобувачів вищої освіти;
  • участь НАОМА в національних та міжнародних рейтингових дослідженнях вищих навчальних закладів;
  • впровадження у практику Стратегічного плану розвитку Академії на 2021-2026 рр.;
  • системи забезпечення якості освіти відповідно до принципів міжнародних стандартів, які передбачають в НАОМА виконання заходів щодо вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості  рівня освіти  підготовки фахівців.

Система внутрішнього забезпечення  якості. Організація освітнього процесу в НАОМА здійснюється відповідно до положень Закону України «Про вищу освіту». Зміст  освітніх (освітньо-професійних і освітньо-наукових) програм відповідає вимогам діючих стандартів вищої освіти за відповідними спеціальностями з поступовим введенням нових положень і рекомендацій. Щорічно проводиться контроль структурних підрозділів  НАОМА відповідно до діючої в Академії системи внутрішнього забезпечення якості підготовки фахівців.

Рішеннями Вченої ради схвалено низку нормативних документів системи внутрішнього забезпечення якості підготовки фахівців, зокрема: Положення про систему внутрішнього забезпечення якості освіти в НАОМА (рішення Вченої ради, протокол № 8 від 27 січня 2022 р.); Положення про ректорський контроль якості залишкових знань студентів НАОМА (у формі комплексних контрольних робіт з навчальних дисциплін), (рішення Вченої ради, протокол № 10 від 30.03.23 р.); Положення про оцінювання результатів навчання здобувачів  НАОМА (нова редакція) (рішення Вченої ради, протокол № 10 від 30.03 2023 р.); Типове положення про навчальну лабораторію НАОМА (рішення Вченої ради, протокол № 10 від 30.03.2023 р.); Положення про комісію із запобігання академічному плагіату в НАОМА (рішення Вченої ради, протокол № 7 від 24.12.2021 р.); Типове положення про кафедру НАОМА (рішення Вченої ради, протокол № 10 від 30.03.2023 р.); Положення про Наукове товариство студентів, аспірантів і молодих учених НАОМА (рішення Вченої ради, протокол № 8 від 27.01.2022 р.); Положення про переведення студентів на вакантні місця державного замовлення у НАОМА (рішення Вченої ради, протокол № 11 від 27.04.2023 р.); Положення про рейтингову систему оцінювання освітньої, творчої та наукової діяльності НПП НАОМА.
Колективом НАОМА було проведено значну роботу з оновлення нормативно-правової бази освітнього процесу,  в поточному році створено/оновлено Порядок ліквідації академічних заборгованостей здобувачами освіти НАОМА за результатами підсумкового контролю знань (нова редакція)Положення про порядок призначення та виплати стипендій у НАОМАПоложення про оцінювання результатів навчання здобувачів  НАОМА (нова редакція)Положення про порядок відрахування, переривання навчання, поновлення і переведення осіб, які навчаються в НАОМА, та надання їм академічної відпусткиПоложення про кафедру графічних мистецтв НАОМАПоложення про кафедру живопису і композиції НАОМАПоложення про аспірантуру, творчу аспірантуру та докторантуру НАОМАПоложення про кафедру дизайну НАОМАПоложення про кафедру іноземних мовПоложення про кафедру сценографії та екранних мистецтв НАОМАПоложення про кафедру теорії та історії мистецтва НАОМАПоложення про кафедру скульптури НАОМА;  Положення про навчальну лабораторію за науково-методичного забезпечення та практичної підготовки кафедри скульптуриПоложення про навчальну лабораторію з НМЗ організації та управління художньою культурою кафедри теорії та історії мистецтваПоложення про навчальну лабораторію за науково-методичного забезпечення кафедри живопису і композиціїПоложення про кафедру теорії, історії архітектури та синтезу мистецтв факультету архітектури; Положення про навчальну лабораторію з науково-методичного забезпечення та практичної підготовки кафедри рисункаПоложення про навчальну лабораторію з науково-методичного забезпечення теорії та історії мистецтва кафедри теорії та історії мистецтваПоложення про навчальну лабораторію з науково-методичного забезпечення та практичної підготовки кафедри графічних мистецтвПоложення про навчальну лабораторію з практичної підготовки кафедри живопису і композиції;
Реалізовані заходи щодо приведення у відповідність до норм закону організацію освітнього процесу, його методичне забезпечення. Зокрема у  НАОМА приведені   у відповідність до Закону України «Про вищу освіту» навчальні плани спеціальностей (перехід до 30-годинного кредиту ЄКТС), адаптовані робочі навчальні програми до оновлених навчальних планів, максимальне навчальне навантаження на одну ставку науково-педагогічного працівника складає до 600 годин на навчальний рік, відбувається постійне поповнення та оновлення сайту НАОМА,  даних НАОМА до ЄДЕБО, розроблені та введені в дію освітньо-професійні та освітньо-наукові програми для бакалаврів, акредитовані для магістрів, проведена підготовка до акредитації ОНП докторів  філософії. Розроблена система заходів щодо підвищення рівня відповідальності спеціалізованих вчених рад за якість змісту кандидатських  досліджень, перевірка наукового доробку (монографій, підручників, посібників тощо) викладачів на предмет наявності академічного плагіату, оприлюднення дисертаційних матеріалів відповідно до вимог Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.  Забезпечено рівень публічності та прозорості у висвітленні роботи НАОМА: внесені зміни до організації наукової та фінансово-господарської діяльності НАОМА,  її структурних підрозділів, а також процесів імплементації Закону України «Про вищу освіту» у ЗВО.
Шляхи реформування змісту професійно-практичної підготовки  в Академії полягають: у погодженні її  змісту із Законом України «Про вищу освіту», Законом «Про освіту»; запровадженні та моніторингу освітньо-професійних та освітньо-наукових програм, поглибленні їхніх фахових компетентностей, зокрема ознайомленні  студентів у процесі навчання з новими творчими здобутками та технічними досягненнями українського образотворчого мистецтва, архітектури, реставрації творів мистецтва, сценічного, аудіовізуального мистецтва; широкому  використанні  новітніх педагогічних методик, впровадженні інноваційних технологій та забезпеченні безперервності і наступності у здобутті рівнів вищої освіти; поєднанні споріднених творчих професій для забезпечення мобільності фахівців галузі культури і мистецтва на ринку праці.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про вищу освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2016 року № 261 «Про затвердження Порядку підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у вищих навчальних закладах (наукових установах)», з метою вдосконалення організації та підвищення ефективності підготовки науково-педагогічних і наукових кадрів у Національній академії образотворчого мистецтва і архітектури затверджено рішенням Вченої ради, протокол № 13 від 30 травня 2022 р.  та введено  у дію  з 06 червня 2022 р. «Положення про підготовку здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії у Національній академії образотворчого мистецтва і архітектури». 
Першочерговим завданням НАОМА на 2024-2025 н. р. є впровадження у практику стратегічного плану розвитку Академії, діяльності системи менеджменту якості освіти відповідно до принципів міжнародних стандартів, який передбачає  в НАОМА здійснення, вдосконалення планування освітньої діяльності: затвердження, моніторинг і періодичний перегляд освітніх програм; формування якісного контингенту здобувачів вищої освіти, посилення кадрового потенціалу Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури;  забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу та підтримки здобувачів вищої освіти;  розвиток інформаційних систем з метою підвищення ефективності управління освітнім процесом; забезпечення публічності інформації про діяльність  НАОМА; створення ефективної системи запобігання та виявлення академічного плагіату в наукових працях працівників закладів вищої освіти і здобувачів вищої освіти; участь НАОМА в національних та міжнародних рейтингових дослідженнях вищих навчальних закладів; впровадження у практику Стратегічного плану розвитку Академії 2021-2026 рр., діяльності системи забезпечення якості освіти відповідно до принципів міжнародних стандартів, який передбачає в НАОМА виконання заходів щодо вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості підготовки фахівців; впровадження Плану першочергових заходів у НАОМА для підтвердження статусу національного закладу вищої освіти.
З метою розвитку системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в НАОМА, на виконання вимог Закону України «Про вищу освіту», Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері вищої освіти, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1187, здійснено подальше удосконалення та впровадження освітніх (освітньо-професійних, освітньо-наукових)  програм та навчальних планів з галузі знань 02 «Культура і мистецтво» за  спеціальністю  023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація» за освітнім ступенем бакалавра, за освітнім ступенем магістра, освітніми програ-мами  (спеціалізаціями), з галузі знань 19 «Архітектура та будівництво» за  спеціальністю 191 «Архітектура та містобудування» за освітнім ступенем бакалавра і магістра (рішення  Вченої ради НАОМА від 29.02.2024, протокол № 15).
На виконання основних положень Законів України «Про вищу освіту», «Про освіту»  та вдосконалення організації освітнього процесу в НАОМА, впровадження у практику Стратегічного плану розвитку Академії, діяльності системи менеджменту якості освіти відповідно до принципів міжнародних стандартів, забезпечення внутрішньої системи якості вищої освіти у Національній  академії образотворчого мистецтва і архітектури рішенням  Вченої ради НАОМА від 27 січня 2022 р., протокол № 8 затверджене «Положення про систему внутрішнього забезпечення якості вищої освіти у НАОМА».
Організація внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в НАОМА здійснюється на таких рівнях: перший – здобувачі вищої освіти; другий – кафедра (керівники (гаранти) освітніх програм, викладачі, уповноважені з якості, куратори академічних груп); третій – факультети (декани, заступники деканів, методичні комісії та вчені ради факультетів); четвертий рівень – ректорат, Вчена рада та  Науково-методична рада НАОМА; п’ятий – Наглядова рада НАОМА.
На першому рівні організації системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти НАОМА здійснюються опитування здобувачів вищої освіти. Другий рівень організації системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в НАОМА здійснюється викладачами кафедри при безпосередньому керівництві гаранта освітньої програми та завідувача кафедри. Третій рівень організації системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в НАОМА реалізується на факультеті під безпосереднім керівництвом декана. На четвертому рівні системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в НАОМА Вченою радою, ректоратом, структурними підрозділами Академії,  Науково-методичною радою здійснюються процедури і заходи, які свідчать про дотримання вимог до забезпечення якості вищої освіти. На п’ятому рівні системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в НАОМА діяльність Наглядової ради НАОМА спрямована на постійне покращення здатності Академії виконувати вимоги усіх зацікавлених сторін до якості вищої освіти на основі результатів вивчення задоволеності її якістю випускників НАОМА та роботодавців.
Аналіз процедур та заходів системи внутрішнього забезпечення якості в  НАОМА дав змогу виявити ті елементи, що вже сформовані, а також ті, що потребують впровадження та удосконалення: сформовано Стратегічний план розвитку та вдосконалення освітньої діяльності  НАОМА на 2021-2026 рр. Розроблені та діють: Положення про організацію освітнього процесу в НАОМА, Положення про систему внутрішнього забезпечення якості освіти в НАОМА, Положення про ректорський контроль якості залишкових знань студентів НАОМА (у формі комплексних контрольних робіт з навчальних дисциплін), Положення про оцінювання результатів навчання здобувачів  НАОМА (нова редакція), Типове положення про навчальну лабораторію НАОМА, Типове положення про кафедру НАОМАПоложення про порядок проведення конкурсного відбору при заміщенні вакантних посад науково-педагогічних працівників та укладання з ними трудових договорів (контрактів) НАОМА, Положення про рейтингову систему оцінювання освітньої, творчої та наукової діяльності НПП НАОМА, Положення про комісію із запобігання академічному плагіату в НАОМА.
При Вченій раді функціонує постійно діюча Комісія з внутрішньої системи забезпечення якості освіти, в межах якої діє секретаріат, який складається з гарантів освітніх програм НАОМА. Започаткована робота при кожній освітній програмі ради освітніх програм, на яких головує гарант ОП та до якої входять науково-педагогічні працівники, які забезпечують викладання освітніх компонентів та представники від здобувачів, випускників і роботодавців.
Заплановано створення: центру забезпечення якості освіти НАОМА, Ради роботодавців, Асоціації випускників, Бюро кар’єри.