Факультет образотворчого мистецтва та реставрації
Кафедра живопису і композиції
Художниця народилася 04.10.1934 р. в м. Києві.
У 1959 р. закінчила Київський державний художній інститут за спеціальністю «живопис» (майстерня професора О.Шовкуненка).
Членкиня–кореспондентка Національної Академії мистецтв України (2009).
Заслужена діячка мистецтв України (1989), лауреатка мистецької премії «Київ» ім. Сергія Шишка.
Членкиня–кореспондентка Національної Академії мистецтв України (2009).
Заслужена діячка мистецтв України (1989), лауреатка мистецької премії «Київ» ім. Сергія Шишка.
З 1959 р. розпочала викладацьку діяльність у Київському державному художньому інституті (нині – Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури).
1959-1969 рр. – асистентка, старша викладачка кафедри живопису
1969-1985 рр. – доцентка кафедри живопису.
З 1985 р. – професорка кафедри живопису.
Членкиня Національної спілки художників України (1962).
Нагороджена медалями «В пам’ять 1500-річчя Києва» ( 1982), «Золота медаль НАОМА»(2009), «Золота медаль НАМ» (2012).
Головна тема творчості Валентини Виродової-Готьє – образи сучасників. Ця тема знаходить у творчості художниці пристрасне, схвильоване, образне втілення: так, відомими є картини «Дівчата колгоспниці», «Жнива», «На бригаді», «Сінокіс», «Вишивальниці», присвячені творчої праці людей. Багато місця у творчості художниці припадає на портретний живопис, в якому мисткиня досягла найвищих висот майстерності: серед зображених – М. Рильський, С. Олійник, Л. Ревуцький, М. Приймаченко, П. Майборода, Є. Мірошниченко, І. Дерюгіна, С. Шишко, К. Трохименко, Н. Матвієнко та інші.
Картини Валентини Виродової-Готьє вражають граничною ясністю і лаконізмом композиційної режисури, самобутнім відчуттям природи, величі образів українського народу, свідчать про майстерне володіння кольором та малюнком. Тонка живописна культура, образність і поетична насиченість творів здобули їй широке визнання серед фахівців та шанувальників образотворчості як в Україні, так і за її межами. Талант художниці викликає щиру зацікавленість глядачів в Україні та у зарубіжних країнах, а творчість яскравим прикладом самовідданого служіння мистецтву, українському народу.
Відмітимо і той факт, що більше 55-ти років творчого життя художниця віддала педагогічній роботі у Національній академії образотворчого мистецтва і архітектури, де пройшла шлях від асистентки до професорки кафедри живопису, віддаючи свої знання і вміння не одному поколінню художників-живописців.
Участь у наукових конференціях:
«Пошуки нових культурних смислів в образотворчому мистецтві України ХХ-ХХІ»/Виродова – Готьє В. Г.//Міжнародна наукова конференція «Мистецтво на зламі: кризові моменти поступу» в межах всеукраїнської творчо-наукової акції «Мистецтво молодих 2019» Київ, 19.04.2019 р. Секція 2. Образотворче мистецтво та мистецтвознавство.
«Використання художніх інтервенцій у міському просторі для суспільного впливу»/Цугорка О. П. Гуйда М. Є., Виродова-Готьє В. Г., Баринова В. І.//ІІ Міжнародна науково-практична конференція “Modern Perspectives on Global Scientific Solutions” 2-4 грудня, 2024 Bergen, Norway (тези доповіді.)
https://www.eoss-conf.com/wp-content/uploads/2024/12/Bergen_Norway_002.12.24.pdf
«Формування критичного мислення у магістрів образотворчого мистецтва»/Гуйда М. Є., Цугорка О. П., Виродова-Готьє В. Г., Баринов В І.//Міжнародна науково – практична конференція «Innovative Education: Problems and Prospects of Scientific Research»,. Штутгарт, Німеччина, I4-6 грудня 2024 року (тези доповіді).
SBN 978-617-8427-40-5. ISBN 978-617-8427-40-5,DOI 10.70286/ISU-04.12.2024
https://isu-conference.com/wp-content/uploads/2024/12/Innovative_education_problems_and_prospects_of_scientific_research_December_4-6_2024_Stuttgart_Germany.pdf
«Сучасне мистецьке мислення через призму класичної композиції: освітній аспект»/Логінський Я. В., Виродова – Готьє В. Г., Баринова – Кулеба В. І//Міжнародна науково – практична конференція LI INTERNATIONAL SCIENTIFIC AND PRACTICAL CONFERENCE «Evolution and Improvement of Traditional Approaches to Scientific Research», 2024 р.(тези доповіді). ISBN 978-617-8427-41-2, DOI 10.70286/ISU-11.12.2024
https://isu-conference.com/wp-content/uploads/2024/12/Evolution_and_improvement_of_traditional_approaches_to_scientific_research_December_11-13_2024_Ljubljana_Slovenia.pdf
ОК 12
«Композиція» 2 курс,
ОС Бакалавр.
ОК 11
«Прикладна практика»
1 курс, ОС Магістр.
ВК 3 «Станковий живопис»
2 курс. ОС Магістр
Український державний університет імені Михайла Драгоманова
Тема: «Етапи семестрових завдань на другому курсі. Тема – погруддя»
Довідка № 238 від 19 липня 2023 р.
Творчі роботи
Портрет художника Д.Лідера». 1995 р. 140х86
Портрет співачки Ольги Басистюк 2000 р. 120х80.
Мистецтвознавець Ала Ревенко. 1991 р. 125х80
Півонії. 2000 р. 87х102
Додому. 2012 р. 68х160. п.о
Портрет мистецтвознавця Г.Н. Логвіна. 1971 р. 110х113
Мати. 2004 р. 103х97
Польова царівна. 2001 р. 58х60
Портрет композитора Л.М. Ревуцького. 1975 р. 80х139
Стиглі яблука 1992 р. 130х115
Весна на фермі 2012 р. 93х128 п.о
Художниця Марина Яценко. 2006 р. 103х91
Портрет художника Карпа Дем’яновича Трохименка. 1982 р. 120х80.
Сонячний день. 1966 р. 52х73
Сінокіс. 1972 р. 180х145
Випав сніг. 1999 р. 97х90
Площа Тараса Шевченка. 1986 р. 100х130
Художник Ала Кириченко. 1991 р. 98х96
Дівчата-колгоспниці. 1959 р. 185х225
Жнива. 1970 р. 175х228
Півник.1995 р. 80х60
Портрет художниці Марії Приймаченко. 1975 р. 106х106, по
У дорозі. 1983 р. 98х80
Миколка 2013 р. 85х45
Мати з дітьми» 2005 р. 118х156