Факультет образотворчого мистецтва та реставрації
Кафедра живопису і композиції
Народився 23.07.1969 р. в м. Києві.
Художник-монументаліст, живописець.
Член Національної спілки художників України з 1994 року, неформального об’єднання «Чарунка» (2004), «Світовид» (2010)
Освіта:
1984–1987 – Республіканська художня середня школа ім. Т. Г. Шевченка;
1988–1994 – Українська академія мистецтва, відділення монументального живопису у професорів М. Стороженка і В. Чеканюка (Вчителі з фаху М. Стороженко та В. Баринова -Кулеба);
1994–1997 – стажування в асистентурі при УАМ у професора Миколи Стороженка.
У Національній академії образотворчого мистецтва та архітектури працює з 1994 року.
Викладач майстерні живопису та храмової культури, асистент проф. М. Стороженка з 1994–2015 рр.
Творча та педагогічна діяльність художника відзначена Срібною медаллю Академії мистецтв України (2007), премією КОНСХУ ім. М. Бойчука (2009), Срібною медаллю Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури (2017).
Учасник всеукраїнських та міжнародних виставок з 1991 року.
Твори художника зберігаються в музейних та приватних збірках України та світу:
- Національному музеї ім. Андрея Шептицького у м. Львові;
- фондовій колекції Національного історико-культурного заповідника «Гетьманська столиця» в Батурині;
- Національному музеї літератури України у Києві;
- Національному музеї Тараса Шевченка у Києві;
- Шевченківському Національному заповіднику у Каневі.
Монументальний живопис:
Брав участь у розпису церкви Св.Миколи Притиска на Подолі на запрошення Миколи Стороженка, під його керівництвом здійснив авторські розписи «Св. Блг. мученик кн. Борис», «Св. Блг.мученик кн. Гліб» на стовпах трансепту , «Св. Іоан Предтеча», «Св. Миколай» барабан , за ескізами майстра намалював двох шестикрилих серафимів у барабані купола та архітектурно-орнаментальний рельєф (1998–2000 рр.), виконав мозаїчне панно «Видубицький монастир» на Центральному залізничному вокзалі м. Києва (2001), написав декоративне панно «Світ родини» для Національного музею літератури (2001), панно « Дем’янів лаз – відлуння «Золотого вересня» для каплиці-музею меморіального комплексу у м.Івано-Франківськ у співавторстві з Л. Воєдилом (2009), стінопис «Собор превелебних отців Києво-Успенської Печерської Лаври» та « Собор святих землі України -Руси», «Житійній цикл Марії Єгипетської» на хорах церкви Святителя Луки Кримського у Києві (2011).
Учасник мистецьких заходів:
X Всеукраїнське бієнале “Україна від Трипілля до сьогодення в образах сучасних художників». Виставкові зали ЦБХ м. Київ, грудень 2022 р.
Виставка творчих робіт викладачів та студентів кафедри живопису та композиції «Відлуння тривожного часу», створених під час повномасштабного вторгнення російської федерації на територію України, Центральна районна бібліотека ім. П. Тичини Дніпровського району м. Києва, липень 2023 р.
Презентація картини «Пилип Орлик. Шлях гетьмана» (п., о. 185 х 220). Постійно діюча виставка в Палаці гетьмана Кирила Розумовського, м. Батурін, 2023 р.
Створення арт – об’єкту спільно зі студентами НАОМА «Дивосвіт Марії Примаченко» за мотивами творів художниці М. Примаченко, м. Київ, липень 2023 р.
Всеукраїнський культурно-мистецький проект до Дня художника «Згуртовані… Незламні». Виставковий зал, Центральний будинок художника НСХУ, м. Київ, жовтень 2023 р.
Міжнародна виставка «Україна – Велика Британія: шляхи співтворчості» Міжнародний культурний центр UNION, м. Одеса, грудень 2023 р.
Мистецький онлайн – проєкт до Дня народження Макаренка М. О. «Та не однаково мені», Галерея «Митець», м. Київ, лютий 2024 р.
Виставка «Крим вчора, сьогодні, завтра» присвячена 10-м роковинам спротиву кримськотатарського народу окупації Криму російськими загарбниками. Музей НАОМА, м. Київ, березень 2024 р.
Учасник пленерів:
Симеїз (2000), Немирів (2002), Канів (2004), «Поташня – чарунка Поділля» – с. Поташня, Бершадського р-ну, на Вінниччині (2004–12), Кременець (2005), Форос (2010, 2011), Хотин (2011), Остріг (2012), Славсько (2017), с.Дума у гірському Лівані (2019)
«Барви Спасу Чернігівського» у стінах Національного заповідника «Чернігів стародавній», м. Чернігів (2024)
Персональні виставки:
2000 – Галерея «Мистецький курінь» м. Київ.
2003 – Галерея Українського гуманітарного ліцею м.Київ.
2011 – Національний музей літератури України м.Київ.
2017 – Банкнотно – монетний двір НБУ м.Київ.
2019 – «Україно ти моя молитва…» галерея Українського гуманітарного ліцею Національного університету ім. Т. Шевченка м. Київ.
2019 – «Сонячна повінь» Національний музей Літератури України м.Київ.
2020 – «Пори року. Мистецький образ» Центр української культури на Подолі, м.Київ.
2020 – Виставковий зал кафедри живопису НАОМА м.Київ.
2020 – «Крізь віки» Виставковий зал Чернігівського колегіуму Національного заповідника «Чернігів Стародавній» м. Чернігів.
2024 – «Віддзеркалення людської душі», коледж ВСП ОМФК, м. Київ.
Членство в журі:
Міжнародний конкурс арт-плакату у стилістиці народних декоративних розписів «Терени свободи» листопад 2023 р.
Всеукраїнський конкурс учнівської творчості «Об’єднаємося ж, брати мої!», популяризація творчої спадщини Т. Г. Шевченка (голова журі),
м. Київ листопад 2023 – січень 2024 р.
Міжнародний конкурс принтів для текстилю українського народного модерну «MODERN.UA». Національний музей декоративного мистецтва України,
м. Київ, лютий -березень 2024 р.
Міжнародний конкурс малюнку «Малюємо українською. Абетка.», м. Київ, Національний музей декоративного мистецтва України, 01. 11.2024 р.
Щорічний міський конкурс «Мистецькі горизонти», м. Київ, 28.11.2024 р.
Наукові статті:
«Особливості книжкової графіки Миколи Стороженка 1958-1970 років»/Соловей О. В.// Збірник наукових праць «Українська академія мистецтва», (28), 2019. С. 142-148.
https://doi.org/10.33838/naoma.28.2019.142-148
«Монументальне мистецтво М. Стороженка як синтез традицій та інновацій»/ Соловей О. В.//Художня культура. Актуальні проблеми / Інститут проблем сучасного мистецтвава НАМ України. Київ, 2020. Вип.16. С.103–107.
https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205244
«Пластичні трансформації станкового живопису Миколи Стороженка: від «суворого стилю» до метафізики картинної площини» // East European science sournal # 8 (60), 2020, – Warsaw, Poland – C. 8–14.
«Трансформаційні процеси творчості Миколи Стороженка в парадигмі соціокультурного виміру 1960 років/Соловей О. В.// Збірник наукових праць «Українська академія мистецтва», (31), 2022. С.106-111.
https://doi.org/10.33838/naoma.31.2022.106-111
«Абстракції Миколи Стороженка: внутрішній всесвіт»/Соловей О. В.// Збірник наукових праць «Українська академія мистецтва», (32), 2022. С. 131-139.
https://doi.org/10.32782/2411-3034-2022-32-18
«Світ орнаментики у творчості Миколи Стороженка.»/Соловей О. В.//Збірник наукових праць «Українська академія мистецтва», (33),2023. С. 217-223.
https://doi.org/10.32782/2411-3034-2023-33-26
«Шевченкіана Миколи Стороженка (до 95-річчя з дня народження художника)»/Соловей О. В.//Наукові записки Шевченківського національного заповідника: Збірник наукових праць/гол. Ред. В. Коваленко; Шевченківський національний заповідник, м. Канів, ТОВ Поліграфічний дім «ЮНА», 2023, № 1(3), 288с.
Участь у наукових конференціях:
«Книжкова графіка Миколи Стороженка»/Соловей О. В.// VII Платонівські читання: Міжнародна наукова конференція, Київ, 2019. Збірник тез доповідей.
https://platonconference.kiev.ua/documents/Platon_chit_2019_all_3.pdf
«Вплив М. Стороженка на формування молодих художників-монументалістів 1970 -1990 років» /Соловей О. В.//VIII Палатонівські читання. Тези доповідей Міжнародної наукової конференції. – Київ: 2021. – 240 с.:
https://platonconference.kiev.ua/documents/Platon_chit_2020.pdf
«Тематика Карпат у творчості Миколи Стороженка»/Соловей О. В.//Дев’яті Платонівські читання. Тези доповідей Міжнародної наукової конференції. – Київ: 2021. – 224 с.:
https://platonconference.kiev.ua/documents/Platon_chit_2021.pdf
«Педагогическая деятельность Н. А. Стороженко: история и концепция мастерской живописи и храмовой культуры»// Пытання мастацтвазнаувства, этналогії і фалькларыстыкі. Вып. 28 / Цэнтр даследаванняу беларуской культуры, мовы і літаратуры НАН Беларусі; навук. рэд. А. І. Лакотка. Мінск: Права і эканоміка, 2020.– 444с. С.423– 429.
«Аналіз структури композиції мозаїки М. Стороженка «Україна скіфська – Еллада Степова»/Соловей О. В. // International scientific and practical conference “Cultural studies and art criticicism: things in common and development prospects”: conference proceedings, November 27–28, 2020. Venice: Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2020. 264 pages.
«Oсобливості педагогічної системи Миколи Андрійовича Стороженка «/Соловей О. В.// Гаґенмейстерські читання. До 145 річниці від дня народження визначного українського художника-педагога В’ячеслава Розвадовського: Міжнародна науково- практична конференція К-ПНУ ім. І. Огієнка, 19–20 листопада. 2020 р. Кам’янець-Подільський: Збірка тез доповідей. Видавець Панькова А.С. 2020. – С. 130 –132.
https://odnb.odessa.ua/vnn/book/9333
«Інклюзивна освіта в образотворчому мистецтві для людей з постравматичним стресовим розладом: роль арт – терапії та адаптація навчальних програм.»/Григор’єв С. М., Харченко В. І., Соловей О. В., Яланський А. В.// XVIІ Міжнародна науково-практична конференція «MODERN TRENDS IN THE MOVEMENT OF SCIENTIFIC RESEARCH», 9-11жовтня 2024 р. ATHENS_GREECE ISBN 978-617-8427-32-0 DOI 10.70286/ISU-09.10.2024
HTTPS://ISU-CONFERENCE.COM/WP-CONTENT/UPLOADS/2024/10/MODERN_TRENDS_IN_THE_MOVEMENT_OF_SCIENTIFIC_RESEARCH_OCTOBER_9_11_2024_ATHENS_GREECE.PDF
«Композиція в живопису: роль начерків і етюдів у формуванні художніх навичок./Яланський А. В., Соловей О. В., Григор’єв С. М.//І Міжнародна науково-практична конференція «Modern Perspectives on Global Scientific Solutions»,7-9 жовтня 2024 | Берген, Норвегія.
https://www.eoss-conf.com/wp-content/uploads/2024/10/Bergen_Norway_07.10.24.pdf
«Навчання композиції онлайн: виклики та можливості в дистанційному форматі.»/Харченко В. І., Соловей О. В., Яланський А. В., Харченко В. І., Григор’єв С. М.//І Міжнародна науково-практична конференція «Modern Perspectives on Global Scientific Solutions»,7-9 жовтня 2024 | Берген, Норвегія.
https://www.eoss-conf.com/wp-content/uploads/2024/10/Bergen_Norway_07.10.24.pdf
«Формування мистецької ідентичності: академічна освіта як фундамент»/Харченко В. І., Яланський А. В., Соловей О. В., Григор’єв С. М.//III Міжнародна науково-практична конференція «SCIENCE AND TECHNOLOGY: CHALLENGES, PROSPECTS AND INNOVATIONS», 1-3.11.2024, Осака, Японія. ISBN 978-4-9783419-4-5, (тези доповіді).
https://sci-conf.com.ua/iii-mizhnarodna-naukovo-praktichna-konferentsiya-science-and-technology-challenges-prospects-and-innovations-1-3-11-2024-osaka-yaponiya-arhiv/.
«Креативне мислення, емоційний інтелект та соціальна адаптація :значення другої мистецької освіти для розвитку сучасного креативного фахівця»/Григор’єв С. М., Яланський А. В., Соловей О. В., Харченко В. І.//IV Міжнародна науково-практична конференція “CURRENT TRENDS IN SCIENTIFIC RESEARCH DEVELOPMENT”, 14-16.11.2024, Бостон, США. ISBN 978-1-73981-122-8, (тези доповіді).
https://sci-conf.com.ua/iv-mizhnarodna-naukovo-praktichna-konferentsiya-current-trends-in-scientific-research-development-14-16-11-2024-boston-ssha-arhiv/.
«Обмежена кольорова палітра як шлях до майстерності: від історичних традицій до сучасного викладання живопису»/Яланський А. В., Соловей О. В., Григор’єв С. М., Харченко В. І.//V Міжнародна науково-практична конференція “SCIENTIFIC ACHIEVEMENTS OF CONTEMPORARY SOCIETY”, 5-7.12.2024, Лондон, Великобританія, ISBN 978-92-9472-192-1, (тези доповіді).
https://sci-conf.com.ua/v-mizhnarodna-naukovo-praktichna-konferentsiya-scientific-achievements-of-contemporary-society-5-7-12-2024-london-velikobritaniya-arhiv/.
ОК 12
«Композиція»
3 курс. ОС Бакалавр
ВК 3
«Живопис монументальний»
3 курс, ОС Бакалавр
ОК 8
«Спецживопис»
1 курс, ОС Магістр
ВК 3 «Монументальний живопис»
1 курс, ОС Магістр
Творче керівництво мистецьким проєктом здобувача освітньо-творчого ступеня доктора мистецтва.
Творче керівництво мистецьким проєктом здобувача освітньо-творчого ступеня доктора мистецтва.Присвоєно вчене звання доцент кафедри живопису та композиції
атестат ДЦ№041404 від 26 лютого 2014 р.
Присвоєно науковий ступінь кандидата мистецтвознавства
ДК № 062385 від 27 вересня 2021 року
Творчі роботи
Історична тематика
Собор святих землі України-Руси. 2011.Церква Свт. Луки Кримського м.Київ. Стінопис, акрил.
Пресвята Богородиця та Собор Превелебних отців Печерських. Стінопис на хорах храму Свт. Луки Кримського у м.Києві. 2011. Стінопис. акрил.
Микола Міхновський. 2004. П.,о. 111х81
,,Степи мої запродані…,,2007-08. 135х115. П.,о.
Дем’янів Лаз – відлуння «золотого вересня». 2009. Художнє панно.МДФ,240х500.
Київ
Червоні дерева. 1992. П.,о. 50х40.
Спекотний полудень. 2003. П.,о. 80х85.
Ремінісценції за Роденом. 2004. П.,о. 70х60
Морозний день. Кожум’яки. 2001. П.,о. 50х60
Замкова гора. 1996. П.,о.70х90
Дух давнини. Церква Миколи Притиска. 2003. П.,о. 60х80
Блукає осінь над Дніпром. 2003. П.,о. 80х60.
Пласти
Українська Покрова. 1994. Дипломна робота. Поліптих. П.,о.246х407
«Печатка Дару Духа Святого».1997 Поліптих . П.,о. 185х225
Готичний Мюнхен. 1996. П.,о. 60 х 100
Нескорені. 1995. П.,о. 90х120
Антоній та Феодосій. 1995.П.,о.110х125
Краєвид з Ай-Петрі. 2000. П.,о.49х60
Люди і птахи. 1994. П.,о. 90х116.
Мандрівний філософ. 1995. П., о. 86х100
Відлуння століть. 1994. П.,о. 110х110
Ніч над Святою Софією. 1994. П.,о. 106х116
Портрет батька.1994. П.,о. 60х56.
Сліпці.1996. П.,о. 110х120
Сутінки. 1998. П.,о. 60х80
Шлях земний.1997. Поліптих. П.,о.
Сільські мотиви
Базар в Острозі. 2012. П.,о. 60 х 70
Володар степу. 2004. П.,о.60х80
Малиновий дзвін. 2012. П.,о. 60 х 70
Медовий серпень. 2015. П.,о. 60х70
Минає день.2008. П.,о. 60х70
Ранкова тиша. П.,о. 50х60. 2009.
Ранок у лісі. 2007. П.,о. 50х70
Сонце сідає. 2015. П.,о. 50х70
Тепло ранкових променів. 2015. П.,о. 60х80
У затінку. 2005. П.,о. 60х70
Ужинок літа. 2002. П.,о. 70х90
Полудень в селі. 2004.П.,о.60х50.
Старий віз. 2005. П.,о. 80х60.