Факультет образотворчого мистецтва та реставрації
Кафедра техніки та реставрації творів мистецтва
Menu
Загальна інформація
Професійна кваліфікація
Керівництво дисертації
Публікацій у Scopus або Web of Science
Освітні компоненти
Досягнення у професійній діяльності
Підвищення кваліфікації
Загальна інформація
2003 р. – магістерка, Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв, спеціальність: образотворче та декоративно-прикладне мистецтво. Кваліфікація: мистецтвознавиця-експертка, диплом КВ № 23328012 від 19.06. 2003 р.
З 2003 р. – НАОМА, кафедра техніки та реставрації творів мистецтва (викладач, старший викладач, доцент; керівник навчально-творчої майстерні реставрації скульптури та творів декоративно-ужиткового мистецтва).
2019 р. – Кандидатка мистецтвознавства зі спеціальності 26.00.01 Теорія та історія мистецтва Тема дисертації: «Мистецтвознавча експертиза українського фарфору-фаянсу ХІХ – початку ХХ ст. в контексті розвитку художньої культури», диплом ДК № 051968 від 23.04.2019 р.
2019 р. – друга категорія, Художниця-реставраторка творів з кераміки 2 категорії (Посвідчення № 289).
2024 р. – доцентка кафедри техніки та реставрації творів мистецтва
Професійна кваліфікація
Практичний досвід професійної діяльності, досвід управлінської роботи
1980 – 2000 -викладачка Дитячої спеціалізованої художньої школи, Херсон.
З 2003 по сьогодні – НМІУ, художник-реставратор кераміки.
З 2003 по сьогодні – НАОМА, кафедра техніки та реставрації творів мистецтва (викладач, старший викладач, доцент; керівник навчально-творчої майстерні реставрації скульптури та творів декоративно-ужиткового мистецтва).
Практичний досвід професійної роботи на посаді керівника навчально-творчої майстерні реставрації скульптури та творів ДУМ 5 років.
Вчене звання
2024 – доцент кафедри техніки та реставрації творів мистецтва
Керівництво дисертації
Керівництво дисертаціями на здобуття наукового ступеня Доктора мистецтв :
- Мостовий С. В. «Реставрація та дослідження пам’яток металу ІХ – ХVІІІ століття з колекції Національного заповідника «Софія Київська».
- Фрончко Д.. Є. «Синтез рисунка та скульптури у творчості європейських митців другої половини ХХ – початку ХХІ століття».
- Щербаков С. О. «Скульптура в сучасних комунікаційних просторах: принципи використання технологій доповненої реальності та 3D моделювання».
Участь у разових спеціалізованих вчених радах НАОМА у якості рецензента:
- Новікової О. В. «Китайський фарфор в музеях України: історія колекцій та атрибуція творів». Дата захисту 02.06.2023 р.
- Тимошенко Н. І. «Проблематика жанрів фігуративного народного малярства Центральної України І половини ХХ ст. (на прикладі аналізу творчості окремих майстрів)». Дата захисту 06.11.2023 р.
- Дмитренко Н. В. «Іконографія, семантика та стиль сюжету «Таємна вечеря» у візантійському мистецтві». Дата захисту 01.12.2023 р
- Скоромної А. К. «Шляхи розвитку і художні особливості київської експериментальної майстерні художньої кераміки (1944–1985 рр.)». Дата захисту 04.12.2023 р.
- Сьомак О. Ю. «Образні трансформації в руслі загально-стильової еволюції іконопису Дрогобиччини ХV – початку ХVІ століть». Дата захисту 15.12.2023 р.
- Бушака С. «Українські народні картини «Козак Мамай» ХVІІІ–ХІХ століть: іконографія, ґенеза, еволюція». Дата захисту 07.02.2024 р.
- Миколайчук А. «Превентивна консервація та реставрація творів станкового живопису: використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій». Дата захисту 22.07.2024 р.
8. Кривушенко Я. О. «Мистецтво севрського фарфору XVIII – початку ХІХ століть в культурному просторі України». Дата захисту 30.04.2021 р.
Участь у разових спеціалізованих вчених радах у якості офіційного опонента аспірантки Київського столичного університету імені Бориса Грінченка:
- Дєточки О. М. «Мистецтво тонкої кераміки Великобританії кінця XVIII – початку XX століть: основні художньо-промислові центри, специфіка формотворення та декорування». Дата захисту 13.05.2024 р.
Публікацій у Scopus або Web of Science
- Shkolna О., Revenok N., Dietochka O., Kashshay O., Puhachenko M. The British tradition of tea drinking from Ceramic Cups. Journal: Ceramics: Art and Perception, No. 121, May 2023, p. 84-89. Issue:121, ISSN: 1035-1841.
- Shkolna O., Kovalchuk O., Sapfirova N., Revenok N., Zinenko T. The origins of ganch compositions with Oynavand-O’Uma in the interiors of Uzbekistan and Georgia. Internetional Journal of Conservation Science. Vol. 15, Issue 3, 2004: 1199-1212. DOI: 10.36868/IJCS.2024.03.04.
ПУБЛІКАЦІЇ У ФАХОВИХ НАУКОВИХ ВИДАННЯХ ГРУПИ Б
- Ревенок Н.М. Мистецтвознавчі аспекти атрибуції українського фарфору та фаянсу ХІХ – початку ХХ століття. Культура і сучасність: альманах. К.: НАККІМ, 2020. № 2. С. 146-150. URL:: https: // nakkkim. edu.ua/ images/Instytuty/nauka/vydannia/Kultura_i_such/KIS_2_2020.pdf.
- Ревенок Н.М. Етичні проблеми реставрацій-ної та експертної діяльності. Вісник НАКККІМ: наук. журнал. Київ: Міленіум, 2021. № 3. С. 122-128. URL: https:// nakkkim. edu.ua/images/Instytuty/Akademiia/ Vydannia/Visnyk_3_2021-DOI_1.pdf.
- Ревенок Н.М.. Наукова реставрація творів декоративно-ужиткового мистецтва в системі вищої художньої освіти . Українська Академія мистецтва. К.: НАОМА, 2021. Вип. 30.. С. 92–106. URL: http:// naoma-science .kiev.ua/.
- Ревенок Н.М.., Мостовий С.В. Реставрація куфічних дирхем у світлі сучасних досліджень
Українська Академія мистецтва. К. : НАОМА, 2022. Вип. 32. С. 104–110. URL: http:// naoma-science.kiev.ua/.
- Ревенок Н., Щербаков С.. Вплив технологій доповненої реальності на сприйняття творів скульптури у виставковому просторі. Українська Академія мистецтва. К. : НАОМА, 2023. Вип. 34. С. 200–206. URL: https://doi.org/ 10.32782/2411-3034-2023-34
- Ревенок Н., Фрончко Д. Портрет у творчості Альберто Джакометті. Рисунок і скульптура. Українська Академія мистецтва. К. : НАОМА, 2024. Вип. 35. С. 214–220. URL: https://doi.org/ 10.32782/2411-3034-2023-34.
МОНОГРАФІЇ
Ревенок Н.М. Мистецтвознавча експертиза українського фарфору-фаянсу ХІХ – початку ХХ століття в контексті розвитку художньої культури. Монографія. Київ: Видавничій дім «Гельветика», 2020. 258 с. : ілл. Режим доступу: http://library.nakkkim.edu. ua:8080.
ПУБЛІКАЦІЇ В ІНШИХ ФАХОВИХ НАУКОВИХ ВИДАННЯХ
- Revenok N. Expertise of porcelain and faience in museum practice. Українська академія мистецтва. Дослідницькі та науково-метод. праці. К., 2017, вип. 26. с. 80-87.
- Ревенок Н.М. Искусствоведческая экспертиза и атрибуция музейных фарфоро-фаянсовых изделий. Интерактивная наука. – 2017, №8 (18). РИНЦ. с. 18-
- Ревенок Н.М. Вази Києво-Межигірської фаянсової фабрики з колекції Національного музею історії України (дослідження та реставрація). Науковий вісник Національного музею історії України. Збірник наукових праць. Вип. 4. Київ, 2019. с. 728-736.
- Ревенок Н.М. Етичні проблеми реставраційної та експертної діяльності // Вісник НАКККІМ: наук. журнал. Київ: Міленіум, 2021 № 3. С. 114-120.
- Ревенок Н.М. Дефініції стильових ознак художнього фарфору-фаянсу України ХІХ – початку ХХ ст. Логос: зб.наук. праць за мат. міжнар. науково-практ. конф. «Débats scientifiques et orientations prospectives du dévelopment scientifique». Том 6. 5.02.2021. Париж, Французька республікa. С. 141.
ПУБЛІКАЦІЇ В ІНШИХ ВИДАННЯХ
Наукові профільні видання:
- Ревенок Н. М. Дослідження та реставрація порцелянової вази-кратера “Медицис” з колекції Національного музею історії України // Науковий вісник Національного музею історії України: зб. наук. пр. Вип. 2. – Київ: Левада, 2017. – С. 466–470.
- Ревенок Н. М. Порцелянова ваза з портретом М.В. Хомічевського (атрибуція та реставрація) // Науковий вісник Національного музею історії України. № 3 (2018). с. 619-621.
- Ревенок Н.М. Дефініції стильових ознак художнього фарфору-фаянсу України ХІХ – початку ХХ ст. Логос: зб.наук. праць за мат. міжнар. науково-практ. конф. «Débats scientifiques et orientations prospectives du dévelopment cientifique». Том 6. 5.02.2021. Париж, Французька республікa. С. 141.
- Ревенок Н.М. Наукова реставрація творів декоративно-ужиткового мистецтва в системі вищої художньої освіти // Українська Академія мистецтва. Вип. 30. К.: НАОМА, 2021. С. 92–106.
Участь у наукових конференціях:
- Ревенок Н. М. Дослідження фарфоро-фаянсових виробів минулих століть та їх використання в побуті. Всеукр. наук.конф.: Ювілей НАОМА: мистецький контекст в Україні ХХ ст.: традиції та новації мистецтвознавчої діяльності (до 100-річчя заснування НАОМА). Київ, 25-28 квітня 2017 р., НАОМА.
- Ревенок Н. М., Біскулова С.О., Андріанова О.Б. Фаянсові ікони Києво-Межигірської фаянсової фабрики з колекції Національного музею історії України (дослідження, реставрація, атрибуція). / Зб. наукових праць міжнародної наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності». Т.ІІ. К., НАККІМ, 2017. с. 251-257.
- Ревенок Н. М. Кахлі з колекції Національного музею українського народного декоративного мистецтва (дослідження, реставрація, атрибуція). // Тези доп. Всеукраїнськ. науково-практичної конференції: «Музейні читання пам’яті М. Біляшівського і Д. Щербаківського». Київ, 16-17 листопада 2017 р. К., 2018. С.57-60.
- Ревенок Н. М. Східноазійська ваза з інкрустацією перламутром (дослідження та реставрація) // Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні вик-лики сучасності», м. Київ, 7-8.06.2018 р. К.: НАККІМ С. 229-233.
- Ревенок Н. М. Вази Києво-Межигірської фаянсової фабрики з колекції Національного музею історії України (дослідження та реставрація) // Матеріали щорічної наук.-практ. конф. НМІУ. – Київ, 6-7 грудня, 2018. / Науковий вісник НМІУ. № 3 (2018). с. 619-621.
- Ревенок Н. М. Мейсенський бісквіт з колекції Національного музею історії України (дослідження та реставрація). / Міжнар. наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності», м. Київ, 7-8 червня 2019 р. К.: НАККІМ. С.204-206.
- Ревенок Н. М. Атрибуція двох декоративних фарфорових тарелів. // V Міжнар. наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності», м. Київ, 24-25 вересня 2020 р. К.: НАККІМ. С.204-206.
- Ревенок Н.М. Концепція професійної компетентності у підготовці спеціалістів у галузі наукової реставрації творів декоративно-ужиткового мистецтва // Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності. Мат. VI Міжнар. наук.-практ. конф. (до 95-річчя заснування Національного заповідника «Києво-Печерська лавра»), м. Київ, 23–24 вересня 2021 р. К.: Національний заповідник «Києво-Печерська лавра», Асоціація реставраторів України, 2021. С. 246–250.НАУКОВІ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
Освітні компоненти
ОС бакалавр
Введення в реставрацію творів ДУМ
Реставрація творів ДУМ (кераміка)
Технологія органічних матеріалів та декоративний розпис
Дослідження творів мистецтва (основи археології)
ОС магістр
Кваліфікаційна робота магістра
Дисципліна іншої спеціалізації (кераміка)
ОС «Доктор мистецтв»
Фахові семінари з творчої (реставраційної) діяльності
Досягнення у професійній діяльності
Наукові публікації у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України
1. Revenok N. Expertise of porcelain and faience in museum practice. Українська академія мистецтва. Дослідницькі та науково-метод. праці. К., 2017, вип. 26. с. 80-87.
2. Ревенок Н.М. Искусствоведческая экспертиза и атрибуция музейных фарфоро-фаянсовых изделий. Интерактивная наука. – 2017, №8 (18). РИНЦ. с. 18-
3. Ревенок Н.М. Вази Києво-Межигірської фаянсової фабрики з колекції Національного музею історії України (дослідження та реставрація). Науковий вісник Національного музею історії України. Збірник наукових праць. Вип. 4. Київ, 2019. с. 728-736.
4. Ревенок Н.Н. Искусствоведческая экс-пертиза и атрибуция музейных фарфоро-фаянсовых изделий. Интерактивная наука. 2017, №8 (18). РИНЦ с. 18-21.
Підручники
1. Ревенок Н.М. Експертиза творів декоративно-прикладного мистецтва з кераміки, порцеляни, скла. Навчальний посібник. К.: НАКККіМ. 2014. 124 с., іл.
2. Ревенок Н.М. Мистецтвознавча експертиза українського фарфору-фаянсу ХІХ — початку ХХ століття в контексті розвитку художньої культури Монографія. Київ: Видавничій дім «Гельветика», 2020. 258 с.
Навчально-методичні посібники для самостійної роботи
1. Ревенок Н.М. Методичні рекомендації проведення прикладної практики з реставрації кераміки на ІІ-ІІІ курсі бакалаврату. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2018. 20 с.
2. Ревенок Н.М., Ластовкіна І.І. Методичні рекомендації викладання навчальної дисципліни «Реставрація монументальної скульптури» освітнього ступеню магістра Методичні рекомендації викладання напряму підготовки 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація». К.: НАОМА, 2018. 22 с
3. Ревенок Н.М. Методичні рекомендації написання магістерської письмової роботи. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2019. 26 с.
4. Ревенок Н.М. Методика викладання образотворчого мистецтва Навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2018. 64 с.
5. Ревенок Н.М. Експертиза творів декоративно-ужиткового мистецтва Навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності 023 «Образо-творче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2019. 48 с.
6. Ревенок Н.М. Педагогічна практика (І курс магістратури). Навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.:НАОМА, 2019.
Наукове консультування підприємств, установ, організацій
Консультантка бюро науково-технічної експертизи «Артлаб».
Публікації з наукової або професійної тематики
1. Ревенок Н.М., Біскулова С.О., Андріанова О.Б. Фаянсові ікони Києво-Межигір-ської фаянсової фабрики з колекції НМІУ (дослідження, реставрація, атрибуція) /Зб. наук. пр. міжнар. наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності». К.,НАККІМ, 2017. с. 251-257.
2. Ревенок Н.М. Кахлі з колекції Національного музею українського народного декоративного мистецтва (дослідження, реставрація, атрибуція). Всеукраїнська науково-практичної конференції: «Музейні читання пам’яті М. Біляшівського і Д. Щербаківського». наук. зб. за мат. Всеук. наук.-практ. конференції. Вінниця, ТОВ «ТВОРИ», 2018. с. 366-372
3. Ревенок Н.М. Східноазійська ваза з інкрустацією перламутром (дослідження та реставрація) Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності», м. Київ, 7-8.06.2018 р. К.: НАККІМ С. 229-233.
Організаційна робота у закладах освіти (наукових установах) на посадах керівника
Гарантка освітньо-професійної програми (ОС бакалавр) «Реставрація скульптури та творів декоративно-ужиткового мистецтва)
Гарантка освітньо-наукової програми (ОС магістр) «Реставрація скульптури та творів декоративно-ужиткового мистецтва
Участь у наукових конференціях:
- Ревенок Н. М. Дослідження фарфоро-фаянсових виробів минулих століть та їх використання в побуті. Всеукр. наук.конф.: Ювілей НАОМА: мистецький контекст в Україні ХХ ст.: традиції та новації мистецтвознавчої діяльності (до 100-річчя заснування НАОМА). Київ, 25-28 квітня 2017 р., НАОМА.
- Ревенок Н. М., Біскулова С.О., Андріанова О.Б. Фаянсові ікони Києво-Межигірської фаянсової фабрики з колекції Національного музею історії України (дослідження, реставрація, атрибуція). / Зб. наукових праць міжнародної наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності». Т.ІІ. К., НАККІМ, 2017. с. 251-257.
- Ревенок Н. М. Кахлі з колекції Національного музею українського народного декоративного мистецтва (дослідження, реставрація, атрибуція). // Тези доп. Всеукраїнськ. науково-практичної конференції: «Музейні читання пам’яті М. Біляшівського і Д. Щербаківського». Київ, 16-17 листопада 2017 р. К., 2018. С.57-60.
- Ревенок Н. М. Східноазійська ваза з інкрустацією перламутром (дослідження та реставрація) // Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні вик-лики сучасності», м. Київ, 7-8.06.2018 р. К.: НАККІМ С. 229-233.
- Ревенок Н. М. Вази Києво-Межигірської фаянсової фабрики з колекції Національного музею історії України (дослідження та реставрація) // Матеріали щорічної наук.-практ. конф. НМІУ. – Київ, 6-7 грудня, 2018. / Науковий вісник НМІУ. № 3 (2018). с. 619-621.
- Ревенок Н. М. Мейсенський бісквіт з колекції Національного музею історії України (дослідження та реставрація). / Міжнар. наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності», м. Київ, 7-8 червня 2019 р. К.: НАККІМ. С.204-206.
- Ревенок Н. М. Атрибуція двох декоративних фарфорових тарелів. // V Міжнар. наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності», м. Київ, 24-25 вересня 2020 р. К.: НАККІМ. С.204-206.
- Ревенок Н.М. Концепція професійної компетентності у підготовці спеціалістів у галузі наукової реставрації творів декоративно-ужиткового мистецтва // Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності. Мат. VI Міжнар. наук.-практ. конф. (до 95-річчя заснування Національного заповідника «Києво-Печерська лавра»), м. Київ, 23–24 вересня 2021 р. К.: Національний заповідник «Києво-Печерська лавра», Асоціація реставраторів України, 2021. С. 246–250.НАУКОВІ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ДОСВІД МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ
1. Ревенок Н.М. Методичні рекомендації проведення прикладної практики з реставрації кераміки на ІІ-ІІІ курсі бакалаврату. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2018. 20 с.
2. Ревенок Н.М., Ластовкіна І.І. Методичні рекомендації викладання навчальної дисципліни «Реставрація монументальної скульптури» освітнього ступеню магістра Методичні рекомендації викладання напряму підготовки 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація». К.: НАОМА, 2018. 22 с
3. Ревенок Н.М. Методичні рекомендації написання магістерської письмової роботи. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2019. 26 с.
4. Ревенок Н.М. Методика викладання образотворчого мистецтва Навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2018. 64 с.
5. Ревенок Н.М. Експертиза творів декоративно-ужиткового мистецтва Навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності 023 «Образо-творче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2019. 48 с.
6. Ревенок Н.М. Педагогічна практика (І курс магістратури). Навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація». К.: НАОМА, 2019.
Ревенок Н.М. Методичні рекомендації з написання кваліфікаційної роботи для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.:НАКККІМ, 2021. 26 с. URL: https:// nakkkim. edu.ua/ images/ Instytuty/in_prakt _kulturolohii /K_mystetstv_ekspert/mahistr/Kvalifikatsiina_robota.pdf.
Ревенок Н.М. Методичні рекомендації написання магістерської кваліфікаційної роботи. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація». К.: НАОМА, 2023. 27 с.
Ревенок Н.М. Методичні рекомендації проведення прикладної практики з реставрації кераміки на ІІ-ІІІ курсі бакалаврату. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2023. 20 с.
Ревенок Н.М. Методичні рекомендації викладання навчальної дисципліни «Реставрація творів декоративно-ужиткового мистецтва з кераміки». Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2023. 20 с.
Ревенок Н.М. Методичні рекомендації з виконання переддипломної практики магістрів. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2023. 12 с.
Ревенок Н.М. Методичні рекомендації до виконання та захисту випускної кваліфікаційної дипломної роботи студен-тів освітнього ступеня «магістр» Спеціальності 023 Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація, освітньо-наукової програми «Реставрація скульптури та творів декоративно-ужиткового мистецтва». Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2023. 42 с.
Ревенок Н.М. Методичні рекомендації виконання випускної кваліфікаційної роботи бакалавра з реставрації творів декоративно-ужиткового мистецтва. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація». К : НАОМА, 2023. 10 с.
МОНОГРАФІЇ
Ревенок Н.М. Мистецтвознавча експертиза українського фарфору-фаянсу ХІХ – початку ХХ століття в контексті розвитку художньої культури. Монографія. Київ: Видавничій дім «Гельветика», 2020. 258 с. : ілл. Режим доступу: http://library.nakkkim.edu. ua:8080
Підвищення кваліфікації
- Науково-педагогічне стажування в Куявському університеті у м. Влоцлавек (Польща) на тему «Проблеми та процес реформування освіти в галузі культурології та мистецтва в Україні та країнах ЄС» 4 листопада по 13 грудня 2019 р.).
- Комісія з атестації художників-реставраторів – «Реставрація творів з кераміки». Підтверджена ІІ категорія (посвідчення № 289, протокол № 18 від 10 грудня 2019 р.).
- НАКККіМ «Впровадження інновацій в освітню діяльність закладів вищої мистецької освіти (очно-заочне завдання)10 січня – 28 січня 2022 р. Посвідчення № 12СС 02214142/001503-22