Факультет образотворчого мистецтва та реставрації
Кафедра графічних мистецтв
Київський державний художній інститут (1987).
Спеціальність «мистецтвознавство»
Доктор педагогічних наук, спеціальність 13.00.04 — теорія і методика професійної освіти (2005, «Теорія і практика культурологічної освіти майбутніх учителів у вищій школі»). Кандидат педагогічних наук, спеціальність 13.00.04 — теорія і методика професійної освіти (1995, «Формування художньо-естетичного досвіду майбутнього вчителя»).
Лінк на Google Scholar https://bit.ly/3b1KvpN
Експерт Національного агенства з якості вищої освіти;
Член Науково-методичної ради та науково-методичних комісій з вищої освіти МОН України;
Член редколегії журналу «Мистецтво і освіта» НАПН України, Наукових часописів НПУ імені М.П.Драгоманова та Арт Академії сучасного мистецтва імені Сальвадора Далі
1. General Didactic Background for Teaching Drawing to Students of Higher Education Institutions of Art. Art & Education. 2023. №2 (108). С.10-14. ,https://doi.org/10.32405/2308-8885-2023-2(108)-10-14 |
- Історія і теорія культури і мистецтва
- Методика викладання спецдисциплін у вищій освіті
- Вибіркові курси з костюму та стайлінгу
Монографії та навчальні посібники:
Акварельний живопис: практикум: навч. посібник. К. Видавничий дім «Кий», 2021. 100с. (у співаторстві Шалварова К., Сова О.С., Труш В.М.).
Методика навчання образотворчого мистецтва у вищих навчальних закладах: Навч. посібник. К., Освіта України, 2017. 312 с.
Словник термінів образотворчого мистецтва: Навч. посібн. К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2016. 100 с.
Історія мистецтв / О.Л.Шевнюк. К.: Освіта України, 2015. 452 с.– Культурологія. Вид.5. К.: Знання-прес, 2009. 353 с.
Історія костюма: Навч. посіб. К.: Знання, 2008. 375 с.– Культурологія: українська та зарубіжна культура: Навчальний посібник. К.: Знання, 2004.
Світова художня культура: Від первісного суспільства до початку середньовіччя: Навч.посіб. К.: Вища школа, 2004. 175 с.
Статті у наукових фахових виданнях:
1. Методологічні засади системної організації змісту навчання майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Етнодизайн: європейський вектор розвитку і національний контекст: Зб. наук. пр. Кн.1. Полтава: ПНПУ імені В.Г.Короленка, 2014. С.150-156.
2. Axiological Approach in Professional Preparation of Future Teachers of Fine Arts. Cultura – Sztuka – Edukacja. Tom 1. Krakow: Wydawnictwo naukowe universytetu pedagogicznego, 2015. P.374-381. http://www.wydawnictwoup.pl
3. Теоретичні основи навчання образотворчого мистецтва у вищих навчальних художніх закладах. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 17. Теорія і практика навчання та виховання. Вип.26: зб. наук. праць. К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2015. С.202-219.
4. Костюм Північного Відродження в контексті вивчення світової художньої культури в загальноосвітніх школах. Мистецтво і освіта. 2015. №1-2. С.2-8.
5. Взаємодія творчих і методичних інновацій як концептуальна основа системи підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Мистецтво і освіта. №3. С.8-11.
6. Specific Methods of Teaching Fine Arts in Higher Educational Institutions / Olena Shevniuk // Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Vol. 3. #1 (5). 2015. Krakow: Wydawnictwo naukowe universytetu pedagogicznego, 2015. P. 7–14 http://www.czasopismoippis.up.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/01/Olena-SHEVNIUK.pd
7. Загальнодидактичні методи у навчанні образотворчого мистецтва у системі вищої освіти // Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент: Зб. наук. праць. Вип.11. К., 2016. С.35-49.
8. Інноваційні підходи до формування креативного мислення майбутніх фахівців з образотворчого мистецтва. Наукові записки / Ред. колегія В.Ф.Черкасов, В.В.Радул та ін. Вип. 163 (2018) Серія: Педагогічні науки. Кропивницький, РВВ ЦДПУ імені В.Вінниченка, 2018. С.65-70 https://www.cuspu.edu.ua/images/download-files/naukovi-zapysky/163/14.pdf
9. Зміст магістерської підготовки вчителів образотворчого мистецтва в умовах євроінтеграційних процесів (скандинавський досвід). Наукові записки / Ред. колегія В.Ф.Черкасов, В.В.Радул та ін. Вип. 176 (2018). Серія: Педагогічні науки. Кропивницький, РВВ ЦДПУ імені В.Винниченка, 2019. С.43-47. https://bit.ly/3P5prxz
10. Інстаграм як сучасне освітнє середовище. Мистецтво і освіта. 2020. №3 (97). С.41-45. (спільно з А.Мірошниченко). https://doi.org/10.32405/2308-8885-2020-3-40-45
11. Методи і засоби дистанційного навчання студентів закладів вищої художньої освіти. Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи. Матеріали ІX Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Тернопіль, 28 квітня, 2022), 234 с. С.174-176 bit.ly/3VCyN74.
12. Індивідуальні стратегії художньої інтерпретації творів образотворчого мистецтва майбутніми художниками. Вища освіта України. 2024. №2. С.65-72.
doi: https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2024.2(93).08
Конференції:
IX Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи», Тернопільській національний педагогічний університет імені В. Гнатюка, 28 квітня 2022 р.
ІІ Міжнародна науково-практична конференціїя «Педагогіка образотворчого мистецтва: традиції, сьогодення, перспективи», національний педагогічний університет імені М.Драгоманова, 15-16 квітня 2021р. – голова організаційного комітету
V Міжнародна науково-практична конференція «Естетичні засади розвитку педагогічної майстерності викладачів мистецьких дисциплін», Уманський державний педагогічний університет імені П. Тичини, 28 квітня 2022 р.
Міжнародний Форум мистецької освіти, Педагогічний університет Шеньсі (Китай), 10 грудня 2021 р.
VII Міжнародна науково-практична конференції «Молодь, освіта, наука та мистецтво», Уманський державний педагогічний університет імені П. Тичини, 25-26 листопада 2021 р.
VIII Міжнародна науково-практична конференція «Теоретико-методологічні аспекти мистецької освіти: здобутки, проблеми та перспективи», Уманський державний педагогічний університет імені П. Тичини, 21-22 жовтня 2021р.
.
- Онлайн-курсPrometheus «Думай інакше: Зламай перешкоди на шляху до навчання та відкрий свій прихований потенціал» від Барбари Оклі та Терренса Сейновського з McMaster University: Paul R. MacPherson Institute for Leadership, Innovation and Excellence in Teaching , грудень 2021-січень 2022, сертифікат від 11.01.2022, 30 год.
- Онлайн-курсPrometheus «Академічна доброчесність», серпень 2021р., сертифікат від 28.08.2021, 60 год
- Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури, кафедра графічних мистецтв, 02 березень- 03 травень 2020р., тема «Професійний розвиток викладача образотворчого мистецтва», довідка №320-40 від 12.06 2020, 180 год.
- Тренінг керівників експертних груп НАЗЯВО, травень 2021, сертифікат №0116 /2021(167), 30 год.
- Всеукраїнський вебінар «Українське мистецтво у світовому просторі: імена і долі»за освітньою програмою підвищення кваліфікації «Виховання особистості в художньо-освітньому просторі», червень 2022, сертифікат №225507, 15 год.
- Вебінар «Змішане навчання: інструменти та практики від ІТ-бізнесу для викладачів університетів», травень 2022, сертифікат
- ВебінарБританської Ради «Сучасні підходи до викладання» в рамках Програми вдосконалення викладання «EdTech у вищій освіті – практичні поради», 17 лютого 2022, сертифікат
- Вебінар Британської ради «Оцінювання студентів: заохотити, а не знеохотити», 8 грудні 2021, сертифікат
- Воркшопи “Using online resources for lectures at the university”, «Переваги та недоліки технологій в освіті», “Принципи дистанційного навчання” проєкту«Модернізація освітніх курсів інтерактивними цифровими інструментами для студентів педагогічних спеціальностей» за Програмою House of Europe від Університету Масарика (Чехія),, листопад-грудень 2021
10. Онлайн майстерклас польського скульптораBeata Kotecka (Беата Котецька), жовтень 2021
11. Тренінг «Полегшуємо перевірку на плагіат разом з Unicheck» за програмою НАЗЯВО, 18 травня 2021, сертифікат
Відеофайли лекцій і майстер класів:
https://youtu.be/sPvMowZpncs
https://youtu.be/HqZDEEnAsJo