Факультет образотворчого мистецтва та реставрації
Кафедра техніки та реставрації творів мистецтва
Menu
Загальна інформація
Професійна кваліфікація
Керівництво дисертації
Публікацій у Scopus або Web of Science
Курси / дисципліни
Досягнення у професійній діяльності
Підвищення кваліфікації
Загальна інформація
ОСВІТА ТА КВАЛІФІКАЦІЯ
2019 р. Тема дисертації: «Мистецтвознавча експертиза українського фарфору-фаянсу ХІХ – початку ХХ ст. в контексті розвитку художньої культури», Керівник доктор мист. Школьна О.В.
2003 р. – магістр. Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв, спеціальність: образотворче та декоративно-прикладне мистецтво. Кваліфікація: мистецтвознавець-експерт, диплом КВ № 23328012 від 19.06. 2003 р.
2019 р. – Кандидат мистецтвознавства Кандидат мистецтвознавства (PhD)
26.00.01 – Теорія та історія культури.
Диплом ДК № 051968 від 23.04.2019 2019
Друга категорія Художник-реставратор творів з кераміки 2 категорії (Посвідчення № 289)
ВЧЕНЕ ЗВАННЯ
2024 р. Доцент кафедри техніки та реставрації творів мистецтва
Атестат АД № 015510 від 26 червня 2024 р від 26.06. 2024 р.
ПОСАДИ
1980-2000 Викладач Дитячої спеціалізованої художньої школи, Херсон
з 2003 до сьогодні НМІУ, Художник-реставратор кераміки
З 2003 до сьогодні НАОМА, кафедра техніки та реставрації творів мистецтва (викладач, старший викладач, доцент; керівник навчально-творчої майстерні реставрації скульптури та творів декоративно-ужиткового мистецтва)
Професійна кваліфікація
Практичний досвід професійної діяльності, досвід управлінської роботи
1980 – 2000 -викладачка Дитячої спеціалізованої художньої школи, Херсон.
З 2003 по сьогодні – НМІУ, художник-реставратор кераміки.
З 2003 по сьогодні – НАОМА, кафедра техніки та реставрації творів мистецтва (викладач, старший викладач, доцент; керівник навчально-творчої майстерні реставрації скульптури та творів декоративно-ужиткового мистецтва).
Практичний досвід професійної роботи на посаді керівника навчально-творчої майстерні реставрації скульптури та творів ДУМ 5 років.
Вчене звання
2024 – доцент кафедри техніки та реставрації творів мистецтва
Керівництво дисертації
НАУКОВЕ КЕРІВНИЦТВО ДИСЕРТАЦІЯМИ
Керівництво дисертаціями на здобуття наукового ступеня Доктора мистецтв :
- Мостовий С. В. «Реставрація та дослідження пам’яток металу ІХ – ХVІІІ століття з колекції Національного заповідника «Софія Київська». Дата захисту – серпень 2025 р.
- Фрончко Д.. Є. «Синтез рисунка та скульптури у творчості європейських митців другої половини ХХ – початку ХХІ століття». Дата захисту – вересень 2025 р.
- Щербаков С. О. «Скульптура в сучасних комунікаційних просторах: принципи використання технологій доповненої реальності та 3D моделювання». Дата захисту – вересень 2025 р.
- Кучерова Д. В. «Відтворення природних образів у скульптурному мистецтві».
- Михайлицький О. А. «Феномен сакрального простору і сучасна скульптура».
Публікацій у Scopus або Web of Science
- Shkolna О., Revenok N., Dietochka O., Kashshay O., Puhachenko M. The British tradition of tea drinking from Ceramic Cups. Journal: Ceramics: Art and Perception, No. 121, May 2023, p. 84-89. Issue:121, ISSN: 1035-1841.
- Shkolna O., Kovalchuk O., Sapfirova N., Revenok N., Zinenko T. The origins of ganch compositions with Oynavand-O’Uma in the interiors of Uzbekistan and Georgia. Internetional Journal of Conservation Science. Vol. 15, Issue 3, 2004: 1199-1212. DOI: 10.36868/IJCS.2024.03.04
Курси / дисципліни
ОС бакалавр
- Введення в реставрацію творів ДУМ
- Реставрація творів ДУМ (кераміка)
- Технологія органічних матеріалів та декоративний розпис
ОС магістр
- Реставрація творів мистецтва (кераміка)
- Методика наукових досліджень
- Кваліфікаційна робота магістра
- Дисципліна іншої спеціалізації (кераміка)
ОС «Доктор мистецтв»
- Фахові семінари з творчої (реставраційної) діяльності
- Науковий колоквіум
Досягнення у професійній діяльності
ОСНОВНІ РЕАЛІЗОВАНІ ПРОЄКТИ (ТВОРИ /ВІДРЕСТАВРОВАНІ ТВОРИ)
1 1886 ч 194 НМУ НДМ Корецький фарфор. завод. Кашпо. 1783 – 1831 рр. Порцеляна, шлікерне лиття, надглаз. розпис, h-32 см; d-18см. 7.02.2007 -1.06.2007 р.
2 269 НМУ НДМ Україна Миска, поч. ХХ ст. Глина, гончарний круг, поливи, d-18 см. 14.02.2007 – 6.04.2007 р.
3 К-3105 НМУ НДМ І. Гончар Вершник. 1930-ті рр. Глина, гончарн. круг, поливи, 26х28 см. 14.02.2007 – 14.03.2007 р
4 К-3027 НМУ НДМ І. Гончар Скульптурна композиція. 1930-ті рр. Глина, гончарний круг, поливи. 30х25 см. 14.03.2007 -6.04.2007 р.
5 К-3638 НМУ НДМ І. Гончар Вершник. 1930-ті рр. Глина, гончарн. круг, поливи, 32х26 см. 14.03.2007 -6.04.2007 р.
6 К-3637 НМУ НДМ І. Гончар Вершник, поч. ХХ ст. Глина, гончарн. круг, поливи. 28х24 см 6.04.2007 -1.05.2007 р.
7 4316 ч НМУ НДМ Баранівський фарфор. завод Накривка до миски, поч. ХІХ ст. Порцеляна, шлікер-не лиття, глазур, надглаз. розпис, h-12 см; d-32см 1.05.2007 -4.07.2007 р.
8 К-5907 НМУ НДМ Київщина, с. Дибинці Чорнильний прибор І. Кнешидика, поч. ХХ ст. Глина, ліплення, глазурування. h – 15 см; 30х12 см. 5.07.2007 -15.11.2007 р.
9 К-3149 НМУ НДМ І. Гончар Скульптура «Мавпа на собаці»,1930 рр. Глина, ліпл., глазур. 12х16 см 15.11.2007 – 7.03.2008 р.
10 К-3092 НМУ НДМ І. Гончар Ск-ра «Собака», 1930-ті рр. Глина, ліпл., глазур. 10х15 см 15.11.2007 – 7.03.2008 р.
11 К-3021 НМУ НДМ І. Гончар Ск. композиція «Музики», поч. ХХ ст Глина, ліпл., глазур. 15,5х10,5 см 15.11.2007 – 7.03.2008 р.
12 К-3008 НМУ NДМ І. Гончар Ск. Композиція «На лавці», поч. ХХ ст. Глина, ліпл., глазур. 18х8,5 см 15.11.2007 – 7.03.2008 р.
13 К-3148 НМУ НДМ І. Гончар Ск. композиція, 1930-ті рр. Глина, ліпл., глазур. 12,5х10,5 см 14.03.2008 -30.05.2008 р.
14 К-5827 НМУ НДМ І. Гончар Ск. композиція Му-зики», 1930-ті рр. Глина, ліпл., глазур. 19,5х17,5 см 2.04.2008 -30.05.2008 р.
15 К-5830 НМУ НДМ І. Гончар Свищик Баран-чик», 1930-ті рр. Глина, ліпл., глазур. 9,5х7,5 см 2.04.2008 -30.05.2008 р.
16 К-3174 НМУ НДМ І. Гончар Ск-ра «Чоловік на стільці», 1930 р. Глина, ліпл., глазур. 16,8х8,5 см 2.04.2008 -30.05.2008 р.
17 К-3115 НМУ НДМ І. Гончар Ск-ра «Священ-ник» 1930-ті рр. Глина, ліпл., глазур. 21,5х12,5 см 2.04.2008 – 30.05.2008 р.
18 К-3130 НМУ НДМ І. Гончар Ск-ра «Чорт з люлькою», 1930 р. Глина, ліпл., глазур. 17,5х10,5 см 30.05.2008 -24.10.2008 р.
19 К-3052 НМУ НДМ І. Гончар Ск. Фантаститична істота, 1930 рр. Глина, ліпл., глазур. 25,5х14,5 см 30.05.2008 -24.10.2008 р.
20 К-3054 НМУ НДМ І. Гончар Ск-ра «Олень» 1930-ті рр. Глина, ліпл., глазур. 24,5х13,8 см 30.05.2008 -24.10.2008 р.
21 К-3029 НМУ НДМ І. Гончар Ск. композиція «Розмова», 1930р. Глина, ліпл., глазур. 15,5х14,5 см 24.10.2008 -8.12.2008 р.
22 К-9480 НМУ НДМ І. Гончар Баран. 1930-ті рр. Глина, ліпл., глазур. 18,5х16,5 см 24.10.2008 -8.12.2008 р.
23 К-162 НМУ НДМ с. Дибинці Миска, поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, глазур, d – 22,5 см 8.12.2008 – 12.01.2009 р.
24 К-155 НМУ НДМ с. Дибинці Мисочка. поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, глазур, d – 16,5 см 8.12.2008 – 12.01.2009 р.
25 К-170 НМУ НДМ с. Дибинці Миска, поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, глазур, d – 19,5 см 8.12.2008 – 12.01.2009 р.
26 К-634 НМУ НДМ Полтавщина Баран. Посудина. поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, глазур, d – 19,5 см 8.12.2008 – 12.01.2009 р.
27 К-981 НМУ НДМ Поділля, с. Торхановка Миска, кін. ХІХ – поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, глазур, d – 32,5 см 14.05.2009 -24.07.2009 р.
28 К-1355 НМУ НДМ Івано-Франк. обл. с.Пістинь Миска. поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, глазур, d – 30,5 см 14.05.2009 -24.07.2009 р.
29 Фр-5706 НМУ НДМ Волокитин-ський фарф. завод Кашпо, 1840-1850 рр. Фарфор, глазур, шлікерне литво, рельєф, надглаз. розпис,h-20 см, 12.01.2009 – 24.07.2009 р.
30 К-653 НМУ НДМ Україна Ск-ра «Чоловік», кін. ХІХ- п.ХХ ст. Глина, ліплення, глазур, h-27 см. 24.07.2009 -2.11.2009 р.
31 К-654 НМУ НДМ Україна Ск-ра «Жінка», кін. ХІХ – пХХ ст Глина, ліплення, глазур, h-35 см. 24.07.2009 -2.11.2009 р.
32 К-970 НМУ НДМ Україна Миска, поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, глазур, d – 33,5 см 2.11.2009 – 25.02.2010 р.
33 К-1903 НМУ НДМ Україна Миска, поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, глазур, d – 30,8 см 2.11.2009 – 25.02.2010 р.
34 К-1344 НМУ НДМ Україна Миска, поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, глазур, d – 28,5 см 2.11.2009 – 25.02.2010 р.
35 К-13366 НМУ НДМ О.Саєнко Таріль. «Дівчина пасе вівці», 1922 р. Глина,гонч.круг, гла-зур, розпис, d-30,5 см 2.11.2009 – 25.02.2010 р.
36 К-631 НМУ НДМ Невідомо Вершник. Посудина,кінець ХІХ ст. Глина, гонч. круг, гла-зур, ліпл.32,5 х29, 8 см 25.02.2010 – 29.04.2010 р.
37 К-2498 НМУ НДМ Харківщина Н. Водопала Скульптура «Бариня»,поч. ХХ ст. (1908 р.) Глина, поливи, гонч. круг, ліпл., гравірув. розпис, h – 50 см 29.04.2010 – 20.01.2011 р.
38 Фр-5736 НМУ НДМ Городницьк. фарфоровий завод Маслянка «Груша» кін. ХІХ – поч. ХХ ст. Фарфор, глазур,лиття, ліплення, розпис. Блюдце-21,5 х 12,5 см; груша -13,5 х 8,5 см; 29.04.2010 -13.10.2010 р.
39 Фр-5737 НМУ НДМ Волокитин-ськ.фарфо-ровий завод Маслянка «Ананас», середина ХІХ ст. Фарфор, глазур, лиття, ліплення, надглазур-ний розпис, dблюдця–18,5см; d.–12,5х9 см, 29.04.2010 –14.03.2011 р.
40 К-606 НМУ НДМ О.Ночовник Півень. Посудина, поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, гла-зур, ліпл.35,5 х27, 5 см 20.01.2011 -9.06.2011 р.
41 К-607 НМУ НДМ О.Ночовник Півень. Посудина, поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, гла-зур, ліпл.,24,3 х18,5 см 20.01.2011 -9.06.2011 р.
42 К-3049 НМУ НДМ І. Гончар Вершник, 1930-ті рр. Глина, гонч. круг, гла-зур, ліпл., 35х18,5 см 9.06.2011 – 20.06.2011 р.
43 К-3044 НМУ НДМ І. Гончар Вершник, 1930-ті рр. Глина, гонч. круг, гла-зур, ліпл.,32,5 х18 см 9.06.2011 – 20.06.2011 р.
44 К-3126 НМУ НДМ І. Гончар Вершник, 1930-ті рр. Глина, гонч. круг, гла-зур, ліпл.,35,2 х21 см 9.06.2011 – 20.06.2011 р.
45 К-3126 НМУ НДМ Київщина, с. Гнилець Кінь. Посудина, поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, гла-зур, ліпл.,28,5х16,4 см 9.06.2011 -4.08.2011 р
46 К-632 НМУ НДМ Київщина Лев. Фігурний посуд. ХІХ ст. Глина, ліплення глазур, 39х18,5 см 4.08. 2011- 28.12.2011 р.
47 К-625 НМУ НДМ Полтавщина с. Опішня Лев. Фігурний посуд. ХІХ ст. Глина, ліпл. глазур, 28.12.2011 – 18.04.2012 р.
48 К-675 НМУ НДМ Київщина Посудина у вигляді чоловіка. ХІХ ст. Глина, ліпл. глазур, 35х30 см 25.04.2012 – 15.08.2012 р.
49 К-657 НМУ НДМ Київщина Скульптура чоловіка. 1905 р. Глина, ліпл. глазур, 17х8 см 25.04.2012 – 15.08.2012 р.
50 К-624 НМУ НДМ Полтавщинас.Будище Куманець, поч. ХХ ст. Глина, гонч.коло, ліпл., глазур, 50х30 см 25.04.2012 – 15.08.2012 р.
51 К-163 НМУ НДМ Київщина, с. Дибинці Миска, поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, глазур, d – 25,5 см 15.08.2012 – 7.11.2012 р.
52 К-2699 НМУ НДМ Поділля, с. Смотрич Миска, 1920-ті рр. Глина, гонч. круг, глазур, d – 30,2 см 15.07.2012 – 7.11.2012 р.
53 К-2690 НМУ НДМ Поділля, с. Смотрич Миска, 1920 -1930-ті рр. Глина, гонч. круг, глазур, d – 18,5 см 15.07.2012 – 7.11.2012 р.
54 К-717 НМУ НДМ Київщина Козел. Посуд кін. ХІХ-поч.ХХ ст. Глина, ліпл. глазур, 15х22 см 7.11.2012 – 16.01.2013 р
55 К-683 НМУ НДМ Київщина Лев. Фігурний посуд. ХІХ ст. Глина, ліпл. глазур, 35х38 см 7.11.2012 – 16.01.2013 р
56 К-724 НМУ НДМ Невідомо Лев. Фігурний посуд, ХІХ ст. Глина, гонч.круг, ліпл. глазур, 34,5х18,6 см 16.01.2013- 29.04.2013 р.
57 К-649 НМУ НДМ Київщина, м. Чигирин Баран. Фігурний посуд, поч. ХХ ст. Глина, гонч.круг, ліпл. глазур, 29,8х16,5 см 16.01.2013- 29.04.2013 р.
58 К-645 НМУ НДМ Київщина Баран. Фігурний посуд, поч. ХХ ст. Глина, ліпл. глазур, 24х39 см 29.04.2013 – 25.07.2013 р
59 К-1143 НМУ НДМ Київщина Баран. Посудина, кін.ХІХ-поч.ХХ ст. Глина, ліпл. глазур, 22х35 см 29.04.2013 – 25.07.2013 р
60 К-643 НМУ НДМ Київщина, м.Васильків Баранчик.Ск-ра, кін. ХІХ-поч.ХХ ст. Глина, ліпл. глазур. 18х15 см 25.07.2013 -1.11.2013 р.
61 К-684 НМУ НДМ Київщина Баран.Фігурний посуд. кін. ХІХ ст. Глина, ліпл. глазур, 22х38 см 25.07.2013 -1.11.2013 р.
62 б/н НМУ НДМ Невідомо Глек Глина, гонч. круг, гла-зур, розпис h – 18 см 1.11.2013 – 21.03.2014 р.
63 Е-2212 НМУ НДМ Київщина, с. Дибинці Миска, поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, гла-зур, розпис, d–30,5 см 1.11.2013 – 21.03.2014 р.
64 №705 НМУ НДМ Чернігів.губ. м. Глухів Миска, поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, гла-зур, розпис, d–25,5 см 1.11.2013 – 21.03.2014 р.
65 Е-2343 НМУ НДМ Київщина, с. Дибинці Миска, поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, гла-зур, розпис, d–21,8 см 1.11.2013 – 21.03.2014 р.
66 №103 №284 НМУ НДМ Глинські.р-н с.Хорошівка Миска, поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, гла-зур, розпис, d–15,9 см 1.11.2013 – 21.03.2014 р.
67 №297 НМУ НДМ Чернігівщина Миска, поч. ХХ ст. Глина, гонч. круг, гла-зур, розпис, d–25,6 см 1.11.2013 – 21.03.2014 р.
68 №727 НМУ НДМ Межигір’я Баран. Посудина, 1923 р. Гл., гонч.круг,ліпл., глазур, гравір.,25х12см 21.03.2014- 25.07.2014 р.
69 №497 НМУ НДМ Невідомо Бариня. Свищик, кін. ХІХ ст.. Глина, ліплення, 12х8 см 21.03.2014- 25.07.2014 р.
70 №353 НМУ НДМ Невідомо Глечик. Іграшка, кін. ХІХ ст.. Гл., гонч.круг, глазур, h-8,5 см, d–4,2 см 21.03.2014- 25.07.2014 р.
71 №552 НМУ НДМ Невідомо Чарка, кін. ХІХ ст. Гл., гонч.круг, глазур, h-9,5 см, d–6 см 21.03.2014- 25.07.2014 р.
72 №16 НМУ НДМ Невідомо Миска, поч. ХХ ст. Гл., гонч.круг, глазур, розпис, d–23,5 см 21.03.2014- 25.07.2014 р.
73 №5419 НМУ НДМ Поділля Миска, поч. ХХ ст. Гл., гонч.круг, глазур, розпис, d–27,5 см 21.03.2014- 25.07.2014 р.
74 К-639 НМУ НДМ Київська губ., с. Селище Баран. Посудина, ХІХ ст. Гл., гонч.круг, глазур, грав., 42х20,5 см 21.03.2014- 25.07.2014 р.
75 К-620 НМУ НДМ Невідомо Баран. Посудина, поч. ХХ ст. Гл., гонч.круг, глазур, розпис, 48,8х22,5 см 21.03.2014- 25.07.2014 р.
К-3005 НМІУ Німеччина, Саксонія, м. Мейсен Ск-ра «Діана і Енді-міон». к. ХVIII ст. Бісквіт, шлікерне литво, ліплення; 31х12,5х2,3 см; 2008-2010
Кд-989 НМІУ Мейєр Ф.Є. Німеччина, Саксонія, м. Мейсен Ск-на композиція «П’яний Селен». 1760-ті рр.; Порцеляна, глазур, литво, ліплення, поліхромний розпис, позолота, h-18, 2008-2010
К-2610 НМІУ Данія, Королівська порц. мануфактура Блюдо.; ІІ пол. ХХ ст. порцеляна, литво, розпис кобальтом, ажур; h – 6,2 d-28 cм 2009-2010 рр.
Б11-22 НМІУ Антич.місто Пантікапей Пеліка червонофі-гурна, ІV ст. до н.е.; глина, гончарн. круг, ліплення, лак., розпис h-20,4 см; d-13,5 см; 25.11.2004 – 21.03.2008
а 86/935 НМІУ Трипільська культура Посудина біконічна розписна; І пол. VI ст. до н.е. Глина, ліплення, ангоб. розпис; h – 63 см, d-42, 5 см, 2010-2012
К-2089 НМІУ Західна Європа Ваза; ІІ половина ХІХ ст. фаянс, Литво, надглазурний розпис, позолота; h – 20 см, d – 42 см; 2011-2013
К-1093 — Волокитинський фарф. завод Декоративна ваза «Ріг достатку». початок ХІХ ст.; Фарфор, глазур, литво, поліхромний розпис; h – 40,5 см, d – 29,5 см;. 2010-2011
К-2508 — «Тов. М.С. Кузнєцова у Твері» Ваза для фруктів на металевій ніжці.; фаянс, бронза, шлікерне литво, декель, позолота, h-45 см, d-32см; 27.12.2012 – 20.01.2013
Наукові публікації у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України
1. Revenok N. Expertise of porcelain and faience in museum practice. Українська академія мистецтва. Дослідницькі та науково-метод. праці. К., 2017, вип. 26. с. 80-87.
2. Ревенок Н.М. Искусствоведческая экспертиза и атрибуция музейных фарфоро-фаянсовых изделий. Интерактивная наука. – 2017, №8 (18). РИНЦ. с. 18-
3. Ревенок Н.М. Вази Києво-Межигірської фаянсової фабрики з колекції Національного музею історії України (дослідження та реставрація). Науковий вісник Національного музею історії України. Збірник наукових праць. Вип. 4. Київ, 2019. с. 728-736.
4. Ревенок Н.Н. Искусствоведческая экс-пертиза и атрибуция музейных фарфоро-фаянсовых изделий. Интерактивная наука. 2017, №8 (18). РИНЦ с. 18-21.
Підручники
1. Ревенок Н.М. Експертиза творів декоративно-прикладного мистецтва з кераміки, порцеляни, скла. Навчальний посібник. К.: НАКККіМ. 2014. 124 с., іл.
2. Ревенок Н.М. Мистецтвознавча експертиза українського фарфору-фаянсу ХІХ — початку ХХ століття в контексті розвитку художньої культури Монографія. Київ: Видавничій дім «Гельветика», 2020. 258 с.
Навчально-методичні посібники для самостійної роботи
1. Ревенок Н.М. Методичні рекомендації проведення прикладної практики з реставрації кераміки на ІІ-ІІІ курсі бакалаврату. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2018. 20 с.
2. Ревенок Н.М., Ластовкіна І.І. Методичні рекомендації викладання навчальної дисципліни «Реставрація монументальної скульптури» освітнього ступеню магістра Методичні рекомендації викладання напряму підготовки 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація». К.: НАОМА, 2018. 22 с
3. Ревенок Н.М. Методичні рекомендації написання магістерської письмової роботи. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2019. 26 с.
4. Ревенок Н.М. Методика викладання образотворчого мистецтва Навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2018. 64 с.
5. Ревенок Н.М. Експертиза творів декоративно-ужиткового мистецтва Навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності 023 «Образо-творче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2019. 48 с.
6. Ревенок Н.М. Педагогічна практика (І курс магістратури). Навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.:НАОМА, 2019.
Наукове консультування підприємств, установ, організацій
Консультантка бюро науково-технічної експертизи «Артлаб».
Публікації з наукової або професійної тематики
1. Ревенок Н.М., Біскулова С.О., Андріанова О.Б. Фаянсові ікони Києво-Межигір-ської фаянсової фабрики з колекції НМІУ (дослідження, реставрація, атрибуція) /Зб. наук. пр. міжнар. наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності». К.,НАККІМ, 2017. с. 251-257.
2. Ревенок Н.М. Кахлі з колекції Національного музею українського народного декоративного мистецтва (дослідження, реставрація, атрибуція). Всеукраїнська науково-практичної конференції: «Музейні читання пам’яті М. Біляшівського і Д. Щербаківського». наук. зб. за мат. Всеук. наук.-практ. конференції. Вінниця, ТОВ «ТВОРИ», 2018. с. 366-372
3. Ревенок Н.М. Східноазійська ваза з інкрустацією перламутром (дослідження та реставрація) Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності», м. Київ, 7-8.06.2018 р. К.: НАККІМ С. 229-233.
Організаційна робота у закладах освіти (наукових установах) на посадах керівника
Гарантка освітньо-професійної програми (ОС бакалавр) «Реставрація скульптури та творів декоративно-ужиткового мистецтва)
Гарантка освітньо-наукової програми (ОС магістр) «Реставрація скульптури та творів декоративно-ужиткового мистецтва
Участь у наукових конференціях:
- Ревенок Н. М. Дослідження фарфоро-фаянсових виробів минулих століть та їх використання в побуті. Всеукр. наук.конф.: Ювілей НАОМА: мистецький контекст в Україні ХХ ст.: традиції та новації мистецтвознавчої діяльності (до 100-річчя заснування НАОМА). Київ, 25-28 квітня 2017 р., НАОМА.
- Ревенок Н. М., Біскулова С.О., Андріанова О.Б. Фаянсові ікони Києво-Межигірської фаянсової фабрики з колекції Національного музею історії України (дослідження, реставрація, атрибуція). / Зб. наукових праць міжнародної наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності». Т.ІІ. К., НАККІМ, 2017. с. 251-257.
- Ревенок Н. М. Кахлі з колекції Національного музею українського народного декоративного мистецтва (дослідження, реставрація, атрибуція). // Тези доп. Всеукраїнськ. науково-практичної конференції: «Музейні читання пам’яті М. Біляшівського і Д. Щербаківського». Київ, 16-17 листопада 2017 р. К., 2018. С.57-60.
- Ревенок Н. М. Східноазійська ваза з інкрустацією перламутром (дослідження та реставрація) // Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні вик-лики сучасності», м. Київ, 7-8.06.2018 р. К.: НАККІМ С. 229-233.
- Ревенок Н. М. Вази Києво-Межигірської фаянсової фабрики з колекції Національного музею історії України (дослідження та реставрація) // Матеріали щорічної наук.-практ. конф. НМІУ. – Київ, 6-7 грудня, 2018. / Науковий вісник НМІУ. № 3 (2018). с. 619-621.
- Ревенок Н. М. Мейсенський бісквіт з колекції Національного музею історії України (дослідження та реставрація). / Міжнар. наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності», м. Київ, 7-8 червня 2019 р. К.: НАККІМ. С.204-206.
- Ревенок Н. М. Атрибуція двох декоративних фарфорових тарелів. // V Міжнар. наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності», м. Київ, 24-25 вересня 2020 р. К.: НАККІМ. С.204-206.
- Ревенок Н.М. Концепція професійної компетентності у підготовці спеціалістів у галузі наукової реставрації творів декоративно-ужиткового мистецтва // Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності. Мат. VI Міжнар. наук.-практ. конф. (до 95-річчя заснування Національного заповідника «Києво-Печерська лавра»), м. Київ, 23–24 вересня 2021 р. К.: Національний заповідник «Києво-Печерська лавра», Асоціація реставраторів України, 2021. С. 246–250.НАУКОВІ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ДОСВІД МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ
1. Ревенок Н.М. Методичні рекомендації проведення прикладної практики з реставрації кераміки на ІІ-ІІІ курсі бакалаврату. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2018. 20 с.
2. Ревенок Н.М., Ластовкіна І.І. Методичні рекомендації викладання навчальної дисципліни «Реставрація монументальної скульптури» освітнього ступеню магістра Методичні рекомендації викладання напряму підготовки 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація». К.: НАОМА, 2018. 22 с
3. Ревенок Н.М. Методичні рекомендації написання магістерської письмової роботи. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2019. 26 с.
4. Ревенок Н.М. Методика викладання образотворчого мистецтва Навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2018. 64 с.
5. Ревенок Н.М. Експертиза творів декоративно-ужиткового мистецтва Навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності 023 «Образо-творче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2019. 48 с.
6. Ревенок Н.М. Педагогічна практика (І курс магістратури). Навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація». К.: НАОМА, 2019.
7. Ревенок Н.М. Методичні рекомендації з написання кваліфікаційної роботи для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.:НАКККІМ, 2021. 26 с. URL: https:// nakkkim. edu.ua/ images/ Instytuty/in_prakt _kulturolohii /K_mystetstv_ekspert/mahistr/Kvalifikatsiina_robota.pdf.
8. Ревенок Н.М. Методичні рекомендації написання магістерської кваліфікаційної роботи. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація». К.: НАОМА, 2023. 27 с.
9. Ревенок Н.М. Методичні рекомендації проведення прикладної практики з реставрації кераміки на ІІ-ІІІ курсі бакалаврату. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2023. 20 с.
10. Ревенок Н.М. Методичні рекомендації викладання навчальної дисципліни «Реставрація творів декоративно-ужиткового мистецтва з кераміки». Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2023. 20 с.
11. Ревенок Н.М. Методичні рекомендації з виконання переддипломної практики магістрів. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2023. 12 с.
12. Ревенок Н.М. Методичні рекомендації до виконання та захисту випускної кваліфікаційної дипломної роботи студен-тів освітнього ступеня «магістр» Спеціальності 023 Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація, освітньо-наукової програми «Реставрація скульптури та творів декоративно-ужиткового мистецтва». Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», К.: НАОМА, 2023. 42 с.
13. Ревенок Н.М. Методичні рекомендації виконання випускної кваліфікаційної роботи бакалавра з реставрації творів декоративно-ужиткового мистецтва. Методичні рекомендації для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація». К : НАОМА, 2023. 10 с.
МОНОГРАФІЇ
Ревенок Н.М. Мистецтвознавча експертиза українського фарфору-фаянсу ХІХ – початку ХХ століття в контексті розвитку художньої культури. Монографія. Київ: Видавничій дім «Гельветика», 2020. 258 с. : ілл. Режим доступу: http://library.nakkkim.edu. ua:8080
ЧЛЕНСТВО В СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ ВЧЕНИХ РАДАХ
Участь у разових спеціалізованих вчених радах НАОМА у якості рецензента:
- Новікової О. В. «Китайський фарфор в музеях України: історія колекцій та атрибуція творів». Дата захисту 02.06.2023 р.
- Тимошенко Н. І. «Проблематика жанрів фігуративного народного малярства Центральної України І половини ХХ ст. (на прикладі аналізу творчості окремих майстрів)». Дата захисту 06.11.2023 р.
- Дмитренко Н. В. «Іконографія, семантика та стиль сюжету «Таємна вечеря» у візантійському мистецтві». Дата захисту 01.12.2023 р
- Скоромної А. К. «Шляхи розвитку і художні особливості київської експериментальної майстерні художньої кераміки (1944–1985 рр.)». Дата захисту 04.12.2023 р.
- Сьомак О. Ю. «Образні трансформації в руслі загально-стильової еволюції іконопису Дрогобиччини ХV – початку ХVІ століть». Дата захисту 15.12.2023 р.
- Бушака С. «Українські народні картини «Козак Мамай» ХVІІІ–ХІХ століть: іконографія, ґенеза, еволюція». Дата захисту 07.02.2024 р.
- Миколайчук А. «Превентивна консервація та реставрація творів станкового живопису: використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій». Дата захисту 22.07.2024 р.
Участь у разових спеціалізованих вчених радах у якості офіційного опонента аспірантки Інститут проблем сучасного мистецтва
- Кривушенко Я. О. «Мистецтво севрського фарфору XVIII – початку ХІХ століть в культурному просторі України». Дата захисту 30.04.2021 р.
Участь у разових спеціалізованих вчених радах у якості офіційного опонента аспірантки Київського столичного університету імені Бориса Грінченка:
- Дєточки О. М. «Мистецтво тонкої кераміки Великобританії кінця XVIII – початку XX століть: основні художньо-промислові центри, специфіка формотворення та декорування». Дата захисту 13.05.2024 р.
- Антоненкова Н. В. «Реставрація та експертиза іконопису Стародуб’я у контексті розвитку художньої культури України». Харківської державної академіїя дизайну і мистецтв. Дата захисту 30.06.2025 р.
- Копанський Ю. «Вітраж Ужгорода кінця XІX – початку XXІ століття: історія, типологія, художньо-технологічні особливості». 04.09.2025 р.
ПУБЛІКАЦІЇ У ФАХОВИХ НАУКОВИХ ВИДАННЯХ ГРУПИ Б
- Образно-символічний зміст та поліфункціональність українського рушника. Українська академія мистецтва. Дослідницькі та науково-методичні праці. К., 2006. Вип. 13. С. 278-283.
- Ревенок Н.М. Реставрація трипільського зерновика ІV тис. з розкопок В.В. Хвойки. Українська академія мистецтва. Дослідницькі та науково-методичні праці. К., 2008. Вип. 15. С. 64-69
- Ревенок Н.М. Реставрація скульптурної композиції «Діана і Ендіміон» з колекції Національного музею історії України Українська академія мистецтва. Дослідницькі та науково-методичні праці. К., 2010. Вип. 17. С. 327-332. URL: https://naoma-science. kiev. ua/index.php/journal/issue/ view/4/17-2010-pdf
- Ревенок Н.М. Декоративна ваза «Ріг достатку» ХІХ ст. заводу А.Міклашевського (дослідження, реставрація, атрибуція). Українська академія мистецтва. Дослідницькі та науково-методичні праці. К., 2011. Вип. 18. С. 215-221. URL: https://naoma-science. kiev.ua/index.php/journal/issue/view/5/18-2011-pdf
- Ревенок Н.М. Художньо-стилістичні особливості виробів Корецького порцеляно-фаянсового заводу кінця ХVІІІ-ХІХ ст. Українська академія мистецтва. Дослідницькі та науково-методичні праці. К., 2012. Вип. 19. С. 224-229. URL: https://naoma-science. kiev.ua/index. php/journal/issue/ view/6/19-2012-pdf
- Ревенок Н.М. Методичні рекомендації з проведення магістерської педагогічної практики Українська академія мист. Дослідницькі та науково-метод. праці. К., 2014. Вип. 22. С. 96-102. URL: https:// naoma-science.kiev.ua/index.php/ journal/issue/view/9/22-2014-pdf
- Ревенок Н.М. Мистецтвознавча експертиза українського фарфору та фаянсу ХІХ – початку ХХ ст. та методи її проведення. Українська академія мистецтва. Дослідницькі та науково-методичні праці. К., 2015. Вип. 24. С. 149-158. URL: https://naoma-science. kiev. ua/index. php/journal/issue /view/11/24-2015-pdf
- Ревенок Н.М. Сучасні методи мистецтвознавчої та технологічної експертизи виробів з порцеляни та фаянсу. Вісник НАКККІМ. К.: НАКККІМ, 2015. № 2. С. 154-158. URL: http://nbuv. gov.ua/UJRN/ vdakkkm_2015_2_35
- Ревенок Н.М. Методичні рекомендації з реставрації кераміки. Українська академія мист. Дослідницькі та науково-метод. праці. К., 2016. Вип. 25. С. 67-76. URL: https:// naoma-science.kiev.ua/index.php/ journal/issue/view/12/25-2016-pdf
- Ревенок Н.М. Expertise of porcelain and faience in museum practice. Українська академія мистецтва. Дослідницькі та науково-метод. праці. К., 2017. Вип. 26. С. 80-87. URL: https:// naoma-science.kiev.ua/index. php/journal/issue/view/13/26-2017-pdf
- Ревенок Н.М. Стильова еволюція українського класичного фарфору-фаянсу ХІХ – поч. ХХ ст. у практиці мистецтвознавчих експертних досліджень Вісник НАКККІМ: наук. журнал. Київ: Міленіум, 2017. № 3. – С. 174-179. URL: http:// nbuv.gov.ua/ UJRN/vdakkkm _2017_3_38.
- Ревенок Н.М. Мистецтвознавчі аспекти атрибуції українського фарфору та фаянсу ХІХ – початку ХХ століття. Культура і сучасність: альманах. К.: НАККІМ, 2020. № 2. С. 146-150. URL:: https: // nakkkim. edu.ua/ images/Instytuty/nauka/vydannia/Kultura_i_such/KIS_2_2020.pdf.
- Ревенок Н.М. Етичні проблеми реставраційної та експертної діяльності. Вісник НАКККІМ: наук. журнал. Київ: Міленіум, 2021. № 3. С. 122-128. URL: https:// nakkkim. edu.ua/images/Instytuty/Akademiia/ Vydannia/Visnyk_3_2021-DOI_1.pdf.
- Ревенок Н.М.. Наукова реставрація творів декоративно-ужиткового мистецтва в системі вищої художньої освіти . Українська Академія мистецтва. К.: НАОМА, 2021. Вип. 30.. С. 92–106. URL: http:// naoma-science .kiev.ua/.
- Ревенок Н.М.., Мостовий С.В. Реставрація куфічних дирхем у світлі сучасних досліджень. Українська Академія мистецтва. К. : НАОМА, 2022. Вип. 32. С. 104–110. URL: http:// naoma-science.kiev.ua/.
- Ревенок Н., Щербаков С.. Вплив технологій доповненої реальності на сприйняття творів скульптури у виставковому просторі. Українська Академія мистецтва. К. : НАОМА, 2023. Вип. 34. С. 200–206. URL: https://doi.org/ 10.32782/2411-3034-2023-34
- Ревенок Н., Фрончко Д. Портрет у творчості Альберто Джакометті. Рисунок і скульптура. Українська Академія мистецтва. К. : НАОМА, 2024. Вип. 35. С. 214–220. URL: https://doi.org/ 10.32782/2411-3034-2023-34.
- Ревенок Н., Балог А. Педагогічна практика майбутніх докторів мистецтва в процесі навчання у творчій аспірантурі Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури. АРТ-платФОРМА: альм. Київ: КМАЕЦМ, 2024. Вип. 2(10). с. 130-145. URL: https://art-platforma. kmaecm.edu.ua/index.php/art1/issue/ view/12/10.
МОНОГРАФІЇ
- Ревенок Н.М. Експертиза творів декоративно-прикладного мистецтва з кераміки, порцеляни, скла. Навчальний посібник. К.: НАКККіМ. 2014. 124 с., іл. URL: http://library. nakkkim.edu. ua:8080/libr/TopicDescription?topic_id=75591
- Ревенок Н.М. Мистецтвознавча експертиза українського фарфору-фаянсу ХІХ – початку ХХ століття в контексті розвитку художньої культури. Монографія. Київ: Видавничій дім «Гельветика», 2020. 258 с. : ілл. URL: http://library.nakkkim.edu. ua:8080
ПУБЛІКАЦІЇ В ІНШИХ ФАХОВИХ НАУКОВИХ ВИДАННЯХ
- 1. Ревенок Н.М. Искусствоведческая экспертиза и атрибуция музейных фарфоро-фаянсовых изделий. Интерактивная наука. 2017, №8 (18). РИНЦ. с. 18-21. URL: https:// interactive-science. media/ru/ action/355/info. РИНЦ
- Ревенок Н.М. Вази Києво-Межигірської фаянсової фабрики з колекції Національного музею історії України (дослідження та реставрація). Науковий вісник Національного музею історії України. Збірник наукових праць. Вип. 4. Київ, 2019. с. 728-736.
ПУБЛІКАЦІЇ В ІНШИХ ВИДАННЯХ
Наукові профільні видання:
- Ревенок Н. М. Дослідження та реставрація порцелянової вази-кратера “Медицис” з колекції Національного музею історії України // Науковий вісник Національного музею історії України: зб. наук. пр. Вип. 2. – Київ: Левада, 2017. – С. 466–470.
- Ревенок Н. М. Порцелянова ваза з портретом М.В. Хомічевського (атрибуція та реставрація) // Науковий вісник Національного музею історії України. № 3 (2018). с. 619-621.
- Ревенок Н.М. Дефініції стильових ознак художнього фарфору-фаянсу України ХІХ – початку ХХ ст. Логос: зб.наук. праць за мат. міжнар. науково-практ. конф. «Débats scientifiques et orientations prospectives du dévelopment cientifique». Том 6. 5.02.2021. Париж, Французька республікa. С. 141.
- Ревенок Н.М. Наукова реставрація творів декоративно-ужиткового мистецтва в системі вищої художньої освіти // Українська Академія мистецтва. Вип. 30. К.: НАОМА, 2021. С. 92–106.
- Ревенок Н.М. Фахова підготовка художників-реставраторів творів декоративно-ужиткового мистецтва в НАОМА». Збірник праць 2025.
Участь у наукових конференціях:
- Ревенок Н. М. Дослідження фарфоро-фаянсових виробів минулих століть та їх використання в побуті. Всеукр. наук.конф.: Ювілей НАОМА: мистецький контекст в Україні ХХ ст.: традиції та новації мистецтвознавчої діяльності (до 100-річчя заснування НАОМА). Київ, 25-28 квітня 2017 р., НАОМА.
- Ревенок Н. М., Біскулова С.О., Андріанова О.Б. Фаянсові ікони Києво-Межигірської фаянсової фабрики з колекції Національного музею історії України (дослідження, реставрація, атрибуція). / Зб. наукових праць міжнародної наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності». Т.ІІ. К., НАККІМ, 2017. с. 251-257.
- Ревенок Н. М. Кахлі з колекції Національного музею українського народного декоративного мистецтва (дослідження, реставрація, атрибуція). // Тези доп. Всеукраїнськ. науково-практичної конференції: «Музейні читання пам’яті М. Біляшівського і Д. Щербаківського». Київ, 16-17 листопада 2017 р. К., 2018. С.57-60.
- Ревенок Н. М. Східноазійська ваза з інкрустацією перламутром (дослідження та реставрація) // Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні вик-лики сучасності», м. Київ, 7-8.06.2018 р. К.: НАККІМ С. 229-233.
- Ревенок Н. М. Вази Києво-Межигірської фаянсової фабрики з колекції Національного музею історії України (дослідження та реставрація) // Матеріали щорічної наук.-практ. конф. НМІУ. – Київ, 6-7 грудня, 2018. / Науковий вісник НМІУ. № 3 (2018). с. 619-621.
- Ревенок Н. М. Мейсенський бісквіт з колекції Національного музею історії України (дослідження та реставрація). / Міжнар. наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності», м. Київ, 7-8 червня 2019 р. К.: НАККІМ. С.204-206.
- Ревенок Н.М. «Майстерня реставрації скульптури та творів декоративно-ужиткового мистецтва: минуле і сучасність» / Всеукраїнська науково-практична конференція «Педагогічна спадщина: персоналії в історії освіти НАОМА, здобутки, інновації в контексті європейської інтеграції України» доповідь. (Київ, НАОМА, 11–12.03.2019 р.);
- Ревенок Н. М. Атрибуція двох декоративних фарфорових тарелів. // V Міжнар. наук.-практ. конф. «Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності», м. Київ, 24-25 вересня 2020 р. К.: НАККІМ. С.204-206.
- Ревенок Н.М. Концепція професійної компетентності у підготовці спеціалістів у галузі наукової реставрації творів декоративно-ужиткового мистецтва // Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності. Мат. VI Міжнар. наук.-практ. конф. (до 95-річчя заснування Національного заповідника «Києво-Печерська лавра»), м. Київ, 23–24 вересня 2021 р. К.: Національний заповідник «Києво-Печерська лавра», Асоціація реставраторів України, 2021. С. 246–250.
- Ревенок Н.М. Методологічні підходи до професійної підготовки художників-реставраторів декоративно-ужиткового мистецтва в НАОМА. Логос: зб.наук.праць за мат. I International Scientific and Practical Conference «Theoretical and practical aspects of modern scientific research» (I Міжнар. науково-практична конференція 30.04.2021, Сеул, Kорея), Т.1. С. 199-200. Режим доступу: https:// doi.org/10.36074/logos-30.04.2021. v2.65.
- Ревенок Н.М., Щепанова О.Є. «Дослідження та атрибуція скіфського акінаку» / VІІ Платонівські читання. Міжнародна науково-практична конференція.». (Київ, НАОМА, 21 листопада 2020 р.);
- Ревенок Н., Фрончко Д. Жахи війни в творчості Олександра Животкова. // Інновації в архітектурі, дизайні та мистецтві: до 100-річчя факультету архітектури НАОМА : збірник матеріалів ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., Київ (травень 2024 р.) / НАОМА [за ред. : К.М. Міхеєнко]. Київ, 2024. С. 362.
Підвищення кваліфікації
ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ
- Науково-педагогічне стажування в Куявському університеті у м. Влоцлавек (Польща) на тему «Проблеми та процес реформування освіти в галузі культурології та мистецтва в Україні та країнах ЄС» 4 листопада по 13 грудня 2019 р.).
- Комісія з атестації художників-реставраторів – «Реставрація творів з кераміки». Підтверджена ІІ категорія (посвідчення № 289, протокол № 18 від 10 грудня 2019 р.).
- НАКККіМ «Впровадження інновацій в освітню діяльність закладів вищої мистецької освіти (очно-заочне завдання)10 січня – 28 січня 2022 р. Посвідчення № 12СС 02214142/001503-22
- Науково-педагогічне стажування «Розвиток вищої мистецької освіти в Латвійській Республіці та Україні» (м. Рига) з 27.01. по 9.03.2025 р. 6 кредитів (180 год.)
ГРАНТИ
- Ревенок Н.М. Участь у міжнародній реставраційній грантовій програмі НМІУ у Музеї історії Литви (м. Вільнюс) з 10.05. по 20.05.2025 р. – професійне стажування у Національному музеї Литви (Вільнюс) з реставрації кераміки та скла. Сертифікат №9 від 16.05.2025 р.
Переглядів: 12