Бакалаврські програми
Мистецтвознавство. Організація та управління розвитком художньої культури
![](https://naoma.edu.ua/wp-content/uploads/2021/03/mystecztvoznavstvo_organizacziya_ta_upravlyannya_rozvytkom_02.png)
Наша мета – надати мистецьку освіту з широким доступом до працевлаштування; формування особистості висококваліфікованого фахівця, здатного критично мислити та розвивати новітні та інноваційні навики для вирішення складних спеціалізованих завдань і практичних проблем у фаховій галузі мистецтвознавства.
023 Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Бакалавр образотворчого мистецтва, декоративного мистецтва, реставрації
денна
3 роки 10 місяців
240 кредитів ЄКТС
акредитована
Освітньо-професійна програма бакалавра з орієнтацією на наукові дослідження та комунікаційні навички.
Загальний акцент на широкому огляді та глибоких знаннях з історії та теорії образотворчого і декоративно-ужиткового мистецтва та архітектури, здатності розробки креативних мистецтвознавчих рішень, на розвиток ефективних навиків комплексного підходу при вирішенні поставлених завдань у фаховій галузі.
Програма орієнтована на оволодіння фундаментальними знаннями та навичками дослідження у сфері мистецтва. Спрямована на глибоку спеціальну підготовку науковців мистецтвознавців і викладачів.
Ключові слова: мистецтвознавство, історія зарубіжного та українського мистецтва, аналіз пам’яток мистецтва, експертиза, музейна, експозиційна, виставкова і галерейна діяльність, художня критика, організація та управління, бізнес планування, основи законодавства, мистецькі проєкти.
Основи економічних теорій та менеджменту
Кольорознавство
Методика наукових досліджень
Педагогіка і психологія
Вступ до мистецтвознавства
Історія мистецтва стародавнього населення України
Історія мистецтва та архітектури Давньої Русі
Історія українського мистецтва і архітектури 13-18 ст.
Історія українського мистецтва і архітектури 19-20 ст.
Історія мистецтва, архітектури та міфологія первісного суспільства і Стародавнього Сходу
Історія мистецтва, архітектури та міфологія Стародавніх Еллади і Риму
Історія мистецтва і архітектури Візантії та західноєвропейського Середньовіччя
Історія західноєвропейського мистецтва та архітектури Відродження 17 ст.
Історія зарубіжного мистецтва і архітектури 18-20 ст.
Аналіз пам'яток мистецтва
Основи експертизи пам'яток живопису
Основи галерейної справи та навчальна практика
Навчальна ознайомча практика
Основи музейної справи та навчальна музейна практика
Основи експозиційної та виставкової діяльності з навчальною практикою
та інші
Ґрунтовне розуміння історії мистецтва і архітектури, мистецтвознавства; детальні або дуже детальні знання індивідуальної спеціальної області дослідження в поєднанні зі знаннями загальної наукової дискусії.
Володіння методами мистецтвознавчого аналізу та експертизи, ідентифікації, класифікації мистецьких об’єктів і пам’яток культури.
Здатність аналізувати художні явища та процеси, володіти науково-аналітичним апаратом та актуальними методологіями досліджень.
Здатність знаходити, критично оцінювати, систематизувати, відбирати, інтерпретувати та використовувати отриману інформацію у галузі культури і мистецтва.
Здатність застосовувати базові знання провідних художньо-теоретичних систем та концепцій, історичних і мистецьких процесів розвитку образотворчого мистецтва, декоративного мистецтва й реставрації творів мистецтва в мистецтвознавчій діяльності.
Здатність сприймати новітні концепції в галузі образотворчого мистецтва, декоративного мистецтва і реставрації творів мистецтва, поєднувати інновації з усталеними вітчизняними та світовими традиціями.
Здатність розглядати художній аспект твору мистецтва в соціальному, культурному та історичному контексті, як структуру сенсу, як єдність форми і змісту; відтворювати архітектоніку твору мистецтва: фіксувати головні ознаки його задуму, стилістики, виконавських особливостей.
Здатність усвідомлювати художню критику як творчу діяльність, що сприяє підвищенню якості художнього продукту.
Здатність створювати власний авторський продукт у різних жанрах художньої критики: рецензії, аналітичні статті, творчі портрети, проблемні нариси, есе на основі художньо-естетичного аналізу твору мистецтва.
Основні сфери працевлаштування:
Освітні та культурні інституції (музеї, галереї,
дослідницькі центри);
Науково-дослідні інститути гуманітарного спрямування НАН України;
Збереження і розвиток культурної спадщини;
Громадські організації та культурні осередки;
Засоби масової інформації;
Креативні та культурні індустрії;
Органи державної влади та місцевого самоврядування;
Незалежні культурні та мистецькі проєкти.
Випускник освітньо-професійної програми – бакалавр мистецтвознавець – може обіймати первинні посади згідно з Національним класифікатором України «Класифікатор професій» ДК 003:2010:
3340 Викладач початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів
3414 Екскурсовод (мистецтвознавець)
3417 Мистецтвознавець аукціоніст
3429 Мистецтвознавець-імпресаріо
3476 Організатор у сфері культури та мистецтва (куратор мистецьких проєктів).
Специфіка кваліфікації передбачає, що випускник освітньо професійної програми може працювати фрілансером.
![](https://naoma.edu.ua/wp-content/uploads/2021/02/oblozhka-van-gog-150x150.jpg)
Введіть текст заголовка
Введіть текст заголовка
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
![](https://naoma.edu.ua/wp-content/uploads/2021/03/7b1830fbeac41907f01392e33f2c05d2.jpg)