20–21 грудня відбувся захист дипломних проєктів здобувачів вищої освіти освітній рівень Магістр факультету образотворчого мистецтва та реставрації, ОПП станковий і монументальний живопис.
Захист відбувся на тлі тотального блекауту, звуків повітряної тривоги, зимової холоднечі у приміщеннях і завдяки незламності та мужності Збройних сил України, самовідданого волонтерського руху, подвижництву медичних працівників та служінню «воїнів світла» енергетиків!
Були представлені дипломні проєкти навчально-творчих майстерень станкового живопису професора Михайла Євгеновича Гуйди та майстерні монументального і храмового мистецтва професора Олександра Петровича Цугорка, а також дипломантки під керівництвом професорки Валентини Гаврилівни Виродової-Готьє. Незважаючи на всі виклики і випробовування, більшість представлених творів засвідчили тяглість традицій академічної школи НАОМА, громадянську позицію, духовну зосередженість і емпатію до драматичних подій в Україні нині, в час військової агресії росії.
Вперше, один з дипломних проєктів – «Герої Азовсталі» І. Волошина (кер. проф. М. Гуйда) було представлено за два тижні до захисту у виставкових залах Центрального будинку художника НСХУ в рамках Всеукраїнського бієнале «Україна від Трипілля до сьогодення в образах сучасних художників» з 2–25.12.2022. Серед розмаїття творів ця робота не загубилася, а мала гідну опінію серед відвідувачів поважної виставки. Засідання державної екзаменаційної комісії було продовжено у приміщенні Академії дипломом А. Месюра «Тайна Вечеря» – сучасною інтерпретацією євангельської теми у новій часовій трансформації, а також В. Глущенко «Торжество душі» – авторський діалог мисткині з духовними смислами і художньою мовою образів незабутнього М. Стороженка (кер. проф. О. Цугорка). Наступний автор – В. Рябоштан представив серію з чотирьох робіт «Метро як укриття» відтворивши аскетичною мовою ахроматичних кольорів образ тривожного часу (кер. проф. М. Гуйда). Підсумковим акордом захисту першого дня всіх спеціалізацій, де були представлені високохудожні твори різних майстерень, став дипломний твір Д. Доценка «Український ренесанс» (кер. проф. О. Цугорка). Картину представлено у творчому діалозі в одному залі з об’ємно-просторовим проєктом К. Лапушена «Вкрадене дитинство» ( майстерня вільної графіки, кер. доцент В. Кириченко). Обидва автори мистецькими засобами створили атмосферу емоційного стану в якому перебуває душа кожної людини, яка страждає, і сповнена співпериживання цим подіям. Зокрема, твір Д. Доценка на високому мистецькому рівні торкається одвічних тем життя і смерти, офіри й відродження в майбутніх поколіннях.
Наступного дня захист було продовжено у дистанційному форматі талановитими творами: О. Ульянчик «Ядро» (кер. проф. О. Цугорка), Тянь Ліньцзи «У променях світла» (кер. проф.М. Гуйда), Лю Цзін «Протиріччя без диму пороху» (кер. проф.М. Гуйда), А. Поливоди «Інша сторона» 6 робіт (кер. професорка В. Виродова-Готьє), В. Петрової «Розлука» (кер. проф.М. Гуйда), Л. Вербіної «Тісто» 4 роботи (кер. проф. О. Цугорка), А. Нечитайло «Люди» (кер. проф.М. Гуйда).
Державною екзаменаційною комісією відзначено дипломантів – Івана Волошина та Дмитра Доценка, і було рекомендовано до вступу на третій освітній рівень – Доктор мистецтва.
Щиро вітаємо усіх дипломників!