Перейти до вмісту

АНІМАЦІЙНИЙ РИСУНОК: СУЧАСНІ МОЖЛИВОСТІ ХУДОЖНЬОЇ ШКОЛИ НАОМА

Як зазначають студенти 1-го курсу, при вступі до Академії, визначальним чинником у виборі «Анімаційного рисунка», вони керувалися суміжними можливостями цього напрямку між академічним рисуванням і креативністю, оскільки отримали змогу приділяти багато уваги академічним завданням та творчості водночас, з кожним днем усвідомлюючи переваги анімації.

Освітній напрямок «Анімаційний рисунок» на Кафедрі рисунка Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури на чолі з в. о. завідувачем кафедри Олександром Михайлицьким, було створено на синтезі традиційного академічного рисунка та анімації з метою оволодіння професійними аспектами процесу створення мистецьких творів з акцентом на естетиці монументального, станкового, короткочасного рисунка та анімації з подальшим застосуванням у різних мистецьких практиках.

«Анімаційний рисунок» пропонує поглиблене вивчення пластики людини як основного об’єкту образотворення, розуміння внутрішнього зв’язку об’єкту та середовища, плями та лінії, психології образу, що включає такі компоненти, як:

Площина – розуміння плями та лінії як структурного елементу
Об’єкт – вивчення об’єкта як складової частини рисунка
Простір – розгляд організації простору в мистецькому творі

Рух – вивчення динаміки та енергії у мистецтві.

Наразі, студенти 1-го курсу освітньої програми «Анімаційний рисунок» протягом 1-го семестру виконали завдання із зображення:

– гіпсової голови з урахуванням розташування об’єкта відносно лінії горизонта та законів лінійної, тональної перспективи, графітним олівцем в техніці лінійного рисунку з мінімальним використанням тону на аркуші формату А2 (6 год.);
– гіпсового відливку античного портрету, обтянутого еластичною тканиною, портрету натурника та черепа людини в одному ракурсі графітним олівцем на аркуші формату А1 (40 год.);
– голови натурника у шести положеннях для розуміння змін при проекційному обертанні голови та її положенні в просторі, з повною тональною завершеністю рисунка (44 год.);

– монументальне зображення живої голови натурника для визначення і напрацювання прийомів зображення портрету великого розміру шляхом аналітично-конструктивного малювання графітним олівцем, стриженем та допоміжними засобами на аркуші формату А1 (24 год.).

Крім того, студенти програми «Анімаційний рисунок» виконали індивідуальні навчально-творчі завдання та:

– визначили і сформулювали задачі навчального й творчого процесу, де артикулювали бачення власного творчого кредо та визначили найближчі цілі і віддалені перспективи у власному творчому житті;
– виконали завдання із зображення гіпсової кулі з освітленням, що змінюється в 5-ти положеннях за допомогою техніки лінійно-тонального рисунку графітним олівцем на аркушах А1 (40 год.) та створили покадровау анімацію цих робіт у анімаційний ролик, де проаналізували зокономірності у зображенні простої геометричної форми й портрету людини, набувши практичних навичок рисувальних технік;
– ознайомилися із законами побудови лінійної перспективи, зобразивши гіпсовий куб у 7-ми ракурсах графітним олівцем із поступовою зміною положення відносно лінії горизонту з мінімальним використанням тону без застосування тонального опрацювання тла аркуша, та створили покадровау анімацію цих робіт у анімаційний ролик (40 год.);
– проаналізували закономірності у формуванні складок драперій відповідно до простої форми предмета, на якому розміщена тканина,та відслідкували характерні особливості в моделюванні складок, враховуючи щільність тканини, виконавши завдання з урахуванням тонально просторових задач графітним олівцем на аркуші формату А2 (40 год.);

– також, студенти вирішили завдання з монументального рисунка, де зобразили голову не як у класичному завданні – у 3-х положеннях, а у 6-ти положеннях, аби на кожному етапі наповнення змістом, голова після покадрової анімації робіт у анімаційний ролик, поверталася, демонструючи об’єм у просторі.

Усі завдання та дисципліни освітньої програми «Анімаційний рисунок», як то: дослідження історії анімації, композиції, медіа-синтезу, sketching/story board, перспективи, пластичної анатомії, тощо, спрямовані на напрацювання студентами професійних навичок та вміння відчувати об’єм у просторі задля створення анімації та розуміння її як медіума.

В майбутньому випускники кафедри напрямку «Анімаційний рисунок» зможуть реалізувати себе як: художник; художник-аніматор; керівник студії художньої творчості; вчитель образотворчого мистецтва загальноосвітнього початкового та середнього навчально-виховного закладу; методист культурно-освітнього закладу; керівник аматорського колективу; куратор мистецьких проєктів та ін.

Освітній компонент «Анімаційний рисунок», що реалізується на Кафедрі рисунка Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури, відіграє важливу роль у формуванні художньої анімації сучасного мистецтва України.

Дізнатися більше про освітню програму та умови вступи можна на сайті НАОМА за посиланням:

Переглядів: 58