НАОМА бере активну участь у міжнародному дослідницькому проєкті K REPORTERS (Переосмислення політики в різних дитячих культурах для масштабування міждисциплінарної педагогіки), що координується іспанською дослідницькою групою ATLAS Group (Атлас. Критичні перетини в освіті) університету Барселони Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
Міждисциплінарний, міжнародний та міжсекторальний проєкт K REPORTERS має на меті дослідити дитячу політику та культуру в сучасних суспільствах з точки зору деколоніальних досліджень дитинства. Проєкт легітимізує дискурси дитинства як наукове знання з метою покращення добробуту дітей, що є головною віссю у розбудові демократичних спільнот, через розробку міжсекторальних освітніх інструментів для професіоналів.
Для роботи в проєкті було сформовано міжнародний консорціум за участі 17 академічних, культурних та бізнес інституцій з 12 різних країн, що має загальний бюджет 1 403 000 євро, виділений Європейською комісією в рамках програми “Горизонт Європа”, яка є ключовою програмою ЄС з фінансування досліджень та інновацій з бюджетом 95,5 мільярдів євро.
НАОМА є частиною міжнародного консорціуму. Дослідницька група академії на чолі з Оленою Трошкіною, в.о. завідувача кафедри теорії, історії архітектури та синтезу мистецтв факультету архітектури, приймає активну участь у планових онлайн-зустрічах робочих груп проєкту K REPORTERS з січня 2024 року.
Напередодні Дня пам’яті та перемоги над нацизмом, 7 березня 2024 року, Олена Трошкіна, Наталія Корчина, Анна Наконечна та Марія Токар провели перший вебінар в проєкті K REPORTERS, на якому поділилися українським досвідом пошуку безпечного простору у небезпечному середовищі війни. Дослідниці НАОМА розповіли міжнародній академічній громаді про те, як війна докорінно змінила повсякденне українців, і як НАОМА адаптувала освітній процес під виклики широкомасштабної війни, що триває третій рік поспіль.
Презентації, представлені дослідницькою групою НАОМА, викликали жваву дискусію на вебінарі. Закордонну аудиторію особливо вразив супротив усіх верств українського суспільства російській агресії; наша стійкість і бажання зберегти свої традиції та культуру як ознаку української ідентичності, розробити механізми підтримки дітей та юнацтва в кризовій ситуації і переосмислити громадський та освітній простір із залученням креативних та мистецьких практик.
Міжнародний відділ НАОМА