Бакалаврські програми
Сценографія та кіносценографія
Наша мета – формування висококваліфікованого фахівця, здатного креативно мислити, застосовувати базові та інноваційні фахові знання, уміння та навики для вирішення комплексу складних композиційних завдань і практичних проблем у фаховій галузі образотворчого мистецтва, проектної сценографічно-художньої постановочної діяльності в сфері театру, кіно та ТБ. Надання мистецької освіти із доступом до подальшого навчання та/або працевлаштування.
023 Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Бакалавр образотворчого мистецтва, декоративного мистецтва, реставрації
денна
3 роки 10 місяців
240 кредитів ЄКТС
акредитована
Опис програми
Освітньо-професійна програма бакалавра в межах спеціалізації «Сценографія та кіносценографія» спрямована на фундаментальне вивчення композиційних та конструктивно-пластичних засад сценографії, фахових навиків та методик опанування сценічним простором та простором кінокадру – в контексті компетентної творчої розробки та реалізації сценографічних проєктів, а також створення та візуалізації проєктів кіно, ТБ та художньої анімації.
Програма передбачає опанування методів створення театрального костюму як частини сценографічного та кінообразу.
Пріоритетним напрямком програми є вивчення сучасних методів створення композиційно-цілісного образного простору сценічного та кіно- середовища, відповідних засобів виразності, технологій і матеріалів формально-пластичних вирішень для створення проєктів у сфері театру, кіно та ТБ.
Дисципліни
Компетентності
1. Здатність розуміти базові теоретичні та практичні закономірності створення цілісного продукту предметно-просторового та візуального середовища, оперувати різними способами передачі просторовості при вирішенні фахових задач.
2. Здатність володіти основними класичними і сучасними категоріями та концепціями мистецтвознавчої науки, вільно оперувати професійною та мистецтвознавчою термінологією.
3. Здатність формулювати цілі особистісного і професійного розвитку та умови їх досягнення, враховуючи тенденції розвитку галузі професійної діяльності, етапів професійного зростання та індивідуально-особистісних особливостей.
4. Здатність оволодівати техніками монтажу та звукового вирішення фільму, сучасною знімальною технікою, технікою та технологією сцени, традиційними і сучасними матеріалами, методикою розробки та виготовлення театрального й кіно-макету.
5. Здатність інтегрувати авторські інноваційні пошуки в практику сучасного мистецтва.
6. Здатність інтерпретувати смисли та засоби їх втілення у мистецькому творі, сприймати різні концепції в галузі образотворчого мистецтва.
7. Здатність адаптувати творчу (індивідуальну та колективну) діяльність до вимог і умов споживача; підтримувати ділову комунікацію з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації.
8. Здатність проводити аналіз та систематизацію зібраної інформації, працювати з міждисциплінарними проєктами, пропонувати і опрацьовувати нові ідеї в контексті розвитку сучасного культурно мистецького простору, поєднувати інновації з класичними традиціями
вітчизняного та світового театру й кіно при вирішенні фахових задач.
9. Здатність використовувати набуті професійні знання у практичній фаховій діяльності художника-сценографа, впроваджувати сучасні способи формального та конструктивно-пластичного вирішення проєктів сценографії та кіносценографії.
10. Здатність усвідомлювати важливість виконання своєї частини роботи в команді; визначати пріоритети професійної діяльності.
11. Здатність проводити сучасне дослідження з використанням комунікаційних технологій.
12. Здатність до концептуальної та конструктивно-пластичної розробки проєктів для театру, кіно та телебачення; професійне володіння всіма сучасними зображальними засобами та прийомами передачі сценічного та кінопростору в ескізах, макетах, експлікаціях та розкадровках.
13. Здатність до цілісного композиційного, конструктивного, пластичного і колористичного вирішення розробок сценічного та кінообразу в начерках і виконання ескізів у пошуках композиційних вирішень.
14. Здатність викладати фахові дисципліни у дитячих спеціалізованих художніх та мистецьких закладах освіти.
Кар'єрна реалізація
Випускники кафедри напрямку «Сценографія та кіносценографія» можуть займати первинні посади згідно з Національним класифікатором України «Класифікатор професій» ДК 003:2010:
2452.2 Художник;
3471 Художник-оформлювач театралізованих вистав;
3471 Художник-бутафор;
3471 Художник-костюмер;
3471 Художник-виконавець;
3471 Художник-декоратор театрально-видовищного підприємства;
3471 Художник-декоратор телебачення;
3471 Художник-оформлювач;
4190 Установник декорацій;
2452.2 Художник-графік телебачення;
7329 Художник декоративного розмалювання;
3340 Викладач початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу;
1229.6 Керівник студії художньої творчості;
2320 Вчитель образотворчого мистецтва загальноосвітнього середнього навчально-виховного закладу;
2331 Вчитель з образотворчого мистецтва загальноосвітнього початкового навчально-виховного закладу;
2455.2 Методист культурно-освітнього закладу;
3476 Керівник аматорського колективу (за видами мистецтва);
3476 Організатор у сфері культури та мистецтва (куратор мистецьких проєктів).
Специфіка кваліфікації передбачає, що випускник кафедри може працювати фрілансером.
Ліцензія та сертифікати акредитації
Вартість навчання
Вступ
Таїсія Ігорівна Карась
5 курс, майстерня Андрія Александровича-Дочевського
Сценографія – це мистецтво створення інших світів. Неможливе та абсурдне стає реальністю, точне дослідження життя провокує на думки та справжні емоції, а твої історії оживають на сцені театру або кіно. Момент, тут і зараз, не залишається місця для нудьги, бо кожен проект – твоє нове життя.
Керівник програми
Майстренко-Вакуленко Юлія Вячеславівна
в.о. завідувача кафедри, кандидат мистецтвознавства, доцент