Живопис у НАОМА

Живопис – це перш за все мистецтво володіння кольором та образом, що охоплює безліч технік, як-от олійний живопис, акварель, темпера, акрил та, навіть, мозаїка, сграфіто, вітраж.

Це об’ємне поняття охоплює як звичну станкову картину, так і іконопис, монументальні розписи архітектурних споруд. Як «малі жанри» портрету, пейзажу, натюрморту, так і складні батальні, сакральні чи історичні композиції.

Здавна живопис був покликаний прикрашати, змінювати, оздоблювати середовище життя людини. Наша ж академія має славні традиції навчання цьому тонкому ремеслу.

Традиційно навчання студентів-живописців побудовано наступним чином. На першому й другому курсах відточується майстерність зображення людини: портрету, погруддя, постаті.

Закладаються також основи розуміння кольору, тону, форми. А вже на третьому курсі навчання поглиблюється й студент обирає свій шлях, відповідно до власного мислення: розкритися йому як станковому художнику, оволодіваючи площиною картини, чи як художнику-монументалістові, працюючи з архітектурним простором.

Обираючи на третьому курсі спеціалізацію, студент обирає й одну з навчально-творчих майстерень, де він опановуватиме її. Обрати є з чого. А саме:

• «Майстереня живопису і храмової культури ім. Миколи Стороженка», учні якого донині продовжують його справу, плекаючи майбутніх монументалістів у заснованій під його началом майстерні
(керівники 3-4
курсів бакалаврату Олесь Соловей та Іван Пилипенко.
Керівник 5-6 курсів магістратури Олександр Цугорка.)

• Майстерня формального мистецтва, керівники 3-4
курсів бакалаврату Андрія Цоя та Андрія Блудова.
• Майстерня станкового живопису під орудою професора Михайла Гуйди, що продовжує славну традицію Майстерні Шаталіна,
• Майстерня формального мистецтва, що бере приціл на актуальні нині мистецькі практики. (керівники 3-4
курсів бакалаврату Андрій Цой та Андрій Блудов)

За роки навчання студенти-живописці вивчають такі предмети як основи композиції, кольорознавство, техніки і технології живописних матеріалів, пластична анатомія, перспектива, історія мистецтва і, звісно ж, рисунок та живопис. Викладачі ж допомагають їм з одного боку опанувати професійну грамоту, а з іншого – розкрити власне творче «Я».

Живописний фах передбачає участь художника у виставкових проектах, пленерах, резиденціях. Це праця на замовлення, робота на об’єктах та в освіті.

Звісно ж, спеціальність живописця обирають люди особливого світогляду, готові до самозаглиблення, медитації, роздумів, пошуку.

А НАОМА має що дати тим, хто хоче пізнати мистецтво живопису на професійному рівні.
Запрошуємо!

(В якості ілюстрації використано роботу професора Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури М. Є. Гуйди)