Факультет образотворчого мистецтва та реставрації
Кафедра техніки та реставрації творів мистецтва
Menu
Загальна інформація
Професійна кваліфікація
Керівництво дисертації
Публікацій у Scopus або Web of Science
Освітні компоненти
Досягнення у професійній діяльності
Підвищення кваліфікації
Загальна інформація
Закінчив Київський державний художній інститут, 1976; кваліфікація за дипломом –
художник-реставратор. Захистив кандидатську дисертацію 17.00.05 – образотворче мистецтво «Фрески Софійського Собору в Києві. Техніка, питання стилю, проблема майстрів» (диплом КН № 008161 від 6 квітня 1995 р.). Доцент кафедри техніки та реставрації творів мистецтва (атестат ДЦ АЕ № 000440 від 23 квітня 1998 р., протокол № 2/18).
Поєднує науково-педагогічну роботу з науковою фаховою діяльністю. Стаж науково-педагогічної роботи за спеціальністю – 43 роки, наукової роботи – 36 років. Член Спілки візантиністів України.
Професійна кваліфікація
Практичний досвід професійної діяльності
Стаж науково-педагогічної роботи за спеціальністю – 43 роки, наукової роботи – 36 років, працює у НАОМА з 1978 р.
Керівництво дисертації
Публікацій у Scopus або Web of Science
Освітні компоненти
ОС бакалавр
- Техніка монументального живопису
- Реставрація монументального живопису
- Техніка станкового живопису (ФТІМ ДФН, ЗФН)
Досягнення у професійній діяльності
Наукові публікації у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України
1. A new Look on Periodization of Parts of monumental Ensemble of the St. Sophia Cathedral in Кyiv in the Light of the Latest Studies of Mosaics and Frescoes in the Dome-Space // Культурологічна думка. Щорічник наукових праць. 12’2017 / Інститут культурології НАМ України. – К., 2017. – №12. – С. 147 – 159. (Співавторство з Р. Гуцуляком, Н. Шевченко).
2. Дослідження мозаїк і фресок Софії Київської в процесі консерваційних робіт 2013 – 2014 років: попередні висновки // Тексти культури: дослідження, інтерпретація. Збірник наукових праць. – К., 2017. – С. 85 – 112. (Співавторство з Р. Гуцуляком, Н. Шевченко).
3. Художній ансамбль Софії Київської – історичні приклади втілення реставраційної концепції «відтворення пам’ятки в первинному вигляді» // Культурологічна думка. Щорічник наукових праць. 13’2018 / Інститут культурології НАМ України. – К., 2018. – №13. – С. 153–168.
Підручники
Монографія
Коренюк Ю.О. Мозаїки Михайлівського Золотоверхого собору. – К.: Адеф, 2013. – 204 с., іл. 169.
Навчально-методичні посібники для самостійної роботи
1. Копирование древнерусской монументальной живописи (Теоретические принципы, техника и материалы) / Государственная республиканская библиотека УССР. Информационный центр по проблемам культуры и искусства. – Сер. Музееведение и охрана памятников. – К., 1986. – Вып. 4. – 13 с.
2. Коренюк Ю. Історія книжкового мистецтва: Конспект лекцій: навч. посіб. для студ. спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація». К.: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. 56 с. [Електронний ресурс]
Публікації з наукової або професійної тематики
1. Періодизація частин монументального ансамблю Софії Київської у світлі останніх досліджень мозаїк та фресок її підкупольного простору // Культурний шар. Статті на пошану Гліба Юрійовича Івакіна. – К. 2017. – С. 253 – 274. (Співавторство з Р. Гуцуляком, Н. Шевченко).
2. Маловідомі документи періоду демонтажних робіт у Михайлівському Золотоверхому соборі (Звіт Д. Кіпліка за результатами демонтажу фресок) //Славістична збірка. В. ІІІ. Матеріали третього міжнародного славістичного колоквіуму. – К., 2017. – С. 114 – 167.
3. Research of the St. Sophia Cathedral in Кyiv in 2013-2014 // Georgia – Byzantium – Christian. International Conference. Abstracts of Papers / Korneli Kekelidze Georgian national Centre of Manuscripts. – Tbilisi, 2017. – P. 156, 157. (Співавторство з Р. Гуцуляком, Н. Шевченко).
4. «Комитет по исследованию архитектуры бывшего Михайловского монастыря» та його історичне значення. Пам’яті Миколи Макаренка // Оpus mixtum. – К., 2017. – №5. – С. 71 – 84.
5. Втрачені сторінки історії української культури (мозаїки та фрески Михайлівського Золотоверхого собору) // Повернення культурних цінностей в Україну – державна справа. К., 2017. С. 78 – 95.
6. Нові дані до періодизації художнього опорядження Софії Київської // Ruthenica. Щорічник середньовічної історії та археології Східної Європи. –2017. – Т. XIV. – С. 49 – 104. (Співавторство з Р. Гуцуляком, Н. Шевченко).
7. Архівні матеріали періоду демонтажу мозаїк і фресок Михайлівського Золотоверхого собору та сучасні спостереження над збереженими мозаїками // Могилянські читання. Збірник наукових праць. – К., 2017. – С. 257 – 262.
8. Атрибуція залишків стінних розписів мурованих будівель Старокиївської гори у світлі матеріалів розкопок Десятинної церкви 2005 – 2011 рр. // Оpus mixtum. – К., 2018. – №6. – С. 21 – 32.
9. Реставраційна концепція відтворення пам’ятки в первинному вигляді: історичні приклади практичного втілення // Музеї та реставрація у контексті збереження культурної спадщини: актуальні виклики сучасності. Матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції 6 – 7 червня 2019 р. Київ, Україна. – К., 2019. – С. 105 – 109.
10. Маловідомі аспекти реставрації мозаїк і фресок Cофії Київської середини минулого століття // Ruthenica. Щорічник середньовічної історії та археології Східної Європи. –2019. – Т. XV. – С. 206 – 247.
11. The Art Ensemble of St. Sophia Cathedral in Kiev – the historical Examples of the Realisations of the restoration Concept “the renewal of the historical relics in the primary forms” // II International Conference “Georgia – Byzantium – Christian East”, 18–20 June 2019, Tbilisi, Georgia. Tbilisi, 2019. – Р. 95, 96.
12. Мозаїки Михайлівського Золотоверхого собору // Opus mixtum. – К., 2019. – № 7. – С. 50-64.
Підвищення кваліфікації