Факультет образотворчого мистецтва та реставрації
Кафедра дизайну
Тихонюк Валерій Іванович народився 13.04.1979 р. в м. Луцьк.
Працює в галузі книжкової оправи і мистецтва графіки. Учасник виставок міжнародного й національного рівня. Має методичні розробки з дисциплін графічного напрямку. Постійно бере участь у науково-методичних конференціях з проблем художньої та дизайнерської освіти.
Освіта:
2002 – Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури. Спеціальність – Образотворче та декоративно-прикладне мистецтво. Кваліфікація – художник-графік з художнього оформлення книг.
2003 – Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури. Спеціальність – Образотворче та декоративно-прикладне мистецтво. Кваліфікація – художник-графік, викладач.
Тема кваліфікаційної роботи «Дизайн книги (інтролігіція)».
Керівник Чебаник Василь Якович.
Основний напрям наукових досліджень:
Шрифт і Графіка
Стаж науково-педагогічної діяльності – 14 років.
Посади:
2004-2007 – Київський національний університет технологій та дизайну, асистент кафедри рисунка і живопису.
2007-2011 – Київський державний інститут декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука, старший викладач кафедри графічного дизайну.
2012-2015 – Київський державний інститут декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука, доцент кафедри графічного дизайну.
2016-2022 – Київський державний інститут декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука, викладач кафедри графічного дизайну.
Шрифт
Групові виставки:
2003 – виставка робіт студентів НАОМА, Київ, Україна.
2016 – французька весна в Україні, виставка «Ілюстарт», спільна, регіональна. Галерея Sky Art Foundation, назва роботи: «Ген війни».
2016 – Національний центр народної культури «Музей Івана Гончара», виставковий проєкт «Мудрість народу».
2016 – участь в проєкті «Тіні забутих предків. Графічні історії». НКММК «Мистецький Арсенал», назва роботи: «Історія з Іваном Драчем».
2016 – участь у проєкті «Shakespeare. Shake the Spirit». НКММК «Мистецький Арсенал», Книжковий арсенал, назва роботи: «Коріолан».
2016 – участь у проєкті клубу ілюстраторів Pictoric «Видатні діячі України», спільно з Тихонюк Оленою. Аеропорт Бориспіль, адміністрація президента, львівський аеропорт. Назви робіт: «Данило Галицький», «Анна Ярославна», «Вікентій Хвойка», «Богдан-Ігор Антонич», «Князь Святослав Київський», «Іван Мазепа».
2017 – проєкт про медіа-грамотність «Довіряй, але перевіряй».
2018 – участь у проєкті клубу ілюстраторів Pictoric «Pictoric Box», ЦУМ, Київ.
https://www.facebook.com/events/512146472613582/
2018 – участь у проекті клубу ілюстраторів Pictoric «Coming Soon»,участь у проекті клубу ілюстраторів Pictoric. «Мистецький арсенал», Київ.
https://artarsenal.in.ua/knyzhkovyiarsenal/year2018/proekt/comingsoon-pictoric/
2018 – виставка Yellow & Blue в рамках днів Києва у Кракові. Галерея Krakowskie forum Kultury. Польща.
https://warsztatykultury.pl/wydarzenia/yellow -blue-wystawa-pracukrainskichilustratorow-nagrodzkiej-7/
Методичне забезпечення основних навчальних курсів:
1. Тихонюк В.І. Методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни «Поліграфія і типографіка» для студентів ІV курсу спеціальності 022 Дизайн. 2016 р. – 21 ст.
2. Тихонюк В.І. Методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни «Основи дизайн-проєктування» для студентів І курсу спеціальності 022 Дизайн.2017 р. – 12 ст.
3. Методичні вказівки «Лінія як засіб стилізації» для студентів І курсу спеціальності 022 Дизайн. 2016 р. – 14 ст.
4. Робоча програма навчальної дисципліни «Основи дизайн проєктування» для студентів І курсу. 2016 – 19 с.
Основні публікації:
2010 – «Технічна естетика і дизайн», науково-технічний збірник №7, Київ. Тема: «Особливості використання рукописного шрифту в проєктуванні текстових гарнітур», с. 248-251.
2010 – матеріали IX міжнародної науково-практичної конференції «Визуальная культура: дизайн, реклама, информационно-коммукационные технологии», омськ. Тема: «Использование особенностей каллиграфии в проектировании типографських шрифтов», c. 100-102.
2011 – «Сучасні проблеми геометричного моделювання», збірник праць ХІІІ Міжнародної науково-практичної конференції, Мелітополь. Тема: «Запровадження дисципліни «Каліграфія» на кафедрі графічного дизайну: мета та завдання курсу», с. 82-87.
2015 – «Автограф нації» (книжковий дизайн Володимира Юрчишина), Упаковка. – 2015. – № 5. – c. 56-58.
2017 – IV Міжнародний конгрес «Етнодизайн: пошуки українського національного стилю», Полтавський краєзнавчий музей імені Василя Кричевського. Доповідь на тему: «Досвід українського скоропису в сучасній книжковій графіці».
2017 – «Традиційні аспекти української шрифтової графіки». Тези. Програма «Нематеріальна культурна спадщина України: сталий розвиток і національна безпека». Київ, Національна історична бібліотека України.
2017 – «Естетика рукописного шрифту в книжковому оформленні Володимира Юрчишина». Тези. Програма «Мистецький контекст в Україні ХХ століття: традиції та новації мистецтвознавчої діяльності». Київ, актова зала НАОМА.
2017 – «Художньо-графічні особливості письма метричних книг с. Верблюжки Єлисаветградського повіту кін. XVIII – поч. XIX ст.». Тези. Програма III Всеукраїнської науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених «Художні практики поч. XXI ст.: новації, тенденції, перспективи». Київ, с.15.
2019 – «Орнамент і декор в книжковій графіці Володимира Юрчишина». Тези. Програма IV Всеукраїнської науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти і молодих вчених «Сучасна мистецька освіта: досвід, проблеми та перспективи», Київ, с.28.
2021 – Тихонюк В.І. Орнамент і декор в книжковій графіці Володимира Юрчишина. Бойчуківські читання. Збірник наукових праць науково-творчого товариства студентів та молодих науковців. Випуск 2. – Київ: КДАДПМД імені М. Бойчука, 2021. – с.69-70.
2022 – «Практика формалізації об’єкта: від зображення до знака (технічний аспект)». Тези. Програма Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 140-річчю від дня народження Михайла Бойчука, «Михайло Бойчук: візія і місія», Київ, с.19.
2022 – «Генезис українського шрифту в оформленні книг Володимира Юрчишина». Тези. Програма ІІІ щорічної міжнародної наукової конференції «Синтез мистецтв у сучасних соціокультурних процесах», Київ, с. 7.
2023 – «Тематичні завдання з професійно орієнтованих дисциплін кафедри графічного дизайну як рефлексія військового стану». Тези. Програма Всеукраїнської наукової конференції «Дизайн і мистецтво України в часи національного супротиву» (в межах мистецько-наукової акції «Мистецтво молодих – 2023»), Київ, с.9.
https://academyart.org.ua/news/naukovakonferentsiia-dyzain-imystetstvo-ukrainy-uchasy-natsionalnohosuprotyvu