віталій костянтинович шостя

ua/professors/kafedra_dizaynu/vtaly_kostyantinovich_shostya/photo_1400144171945_GD_1.jpeg

Професор, член-кореспондент Національної академії мистецтв України (2001), народний художник України (2008), заслужений діяч мистецтв України (1998).

 

Освіта: КДХІ, графіка (1970). З 1970 р. – викладач кафедри графічних мистецтв КДХІ (НАОМА). З 1990 р. – доцент кафедри графічних мистецтв. З 1993 р. – професор. 1992-2004 рр. – завідувач кафедри графічних мистецтв. 1996-2004 рр. – декан факультету образотворчого мистецтва. 

З 1988 р. – керівник навчально-творчої майстерні графіч-ного дизайну. У 2004 р. ініціював, створив і очолив кафедру графічного дизайну.

 

Ініціював і здійснив ряд студентських виставок. Міжна-родні проекти «Молодий дизайн» (2000), «MLODA GRAFICA PROEKTOVA» (2002). Виставки «Маестро та учні» (2003), «Разом» (2007), «У майстерні – до майстерності» (2009), «Нам – 25» (2013), «Знаходимо в собі Шевченка» (2014).  Дизайнерські конкурсні проекти: «Coca-Cola CONTOUR ART CONTEST» (2002), «Coca-Cola – музика, об’єднуйся зі сві-том» (2005), «Відкрий свою Україну» (2007), «Голодомор 1932-1933 – геноцид українського народу» (2006, 2007, 2008), «Родовід духу» (2010).

 

Творча позиція у дизайні: «Мистецтво не відображає, не віддзеркалює і, тим більше, не копіює реальність, хоча б з того розуміння, що вона вже належить іншому авторові – Великому Творцеві. Ось він і випробовує талантом – важким і відпрацьованим повноваженням на здатність творити іншу реальність. Великий Творець постійно пропонує виразні «підказки» в своїй реальності тим, хто навчить себе їх почути, побачити, відчути… Звісно, таке по життєве навчання не до снаги слабкодухим».

 

Найбільшим досягненням викладач вважає те, що його твори, представлені в експозиціях та каталогах найавторитетніших світових імпрез дизайну (Англія, Бельгія, Польща, Чехія, Фінляндія, Японія, Китай, Мексика, США і т.д.), завжди мають географічну і культурну адресу – Україна. Також він створив концепцію навчальної програми для спеціалізації «графічний дизайн», є автором унікальних курсових завдань з дизайнерського проектування, ініціатором і куратором Всеукраїнських виставкових проектів «Життя шрифту» (2004), Трієнале графічного дизайну «Брама дизайну» (2011). 

 

Працює в графічному дизайні, графіці, живописі.

 

Викладацька діяльність: як керівник майстерні графічного дизайну має безпосередню дотичність до розробки курсових завдань, дипломних робіт і відповідальності за результат кожної з проектних дисциплін спеціалізації «Графічний дизайн».

 

Які якості Ви цінуєте перш за все в студентах?

 

Загострена небайдужість до всього, природна допитливість, вроджене амбіційне бажання перемоги, отриманої власними зусиллями. Гарні шанси на успіх матиме людина, у якої всі рецептори організму постійно «увімкнені» на прийом інформації.

 

Які принципи Вашого викладання?

 

Засаднича концепція викладання і виховання має три основні позиції. «Дивлячись, навчись бачити!» Вибудуй особливий, спеці- альний погляд на речі, явища, події. Користуйся своїм оком не лише як досконалим оптичним приладом. Навчи його вражатися звичним, буденним, пересічним. Навчайся бачити радість і печаль ,кохання 

і зраду, народження і смерть. «Мисли формою, яка і є змістом!» Лише бездоган-ним володінням візуальними характеристиками форми зможеш донести свої думки 

і почуття. Постійно в цьому удосконалюйся. «Копай колодязь, а не канаву!» Привчи себе до наполегливої, цілеспрямованої праці. У своїх справах відрізняй головне від другорядного. Обравши напрямок пошуків, йди до кінця, до результату. Пам’ятай, у глибокому колодязі – вода чиста!

 

На Вашу думку, яка роль у сучасному художньому процесі предмету, який Ви викладаєте?

 

Дизайн є органічною, своєрідною і незамінною складовою життя, частиною національної культури. Його об’єкти поруч з людиною завжди і скрізь. Отже, вплив і відповідальність за таку щільність контактів мають величезне значення, а від рівня якості сплаву високої естетики і практичної діяльності залежать і якість життєвого простору і людського поступу.